Forum - Golf 3 (92-99) - Täta hål?

Brenslefilter
Golf 3 2.0 Ort: Arvidsjaur
Fre 19 jul 2013 2:27 Svara med citat
Hej någon idiot på ren svenska fick något ryck natten 13-07-18 och snodde min list som sitter på bakluckan. Listen ovanför regskylten, Ah iaf. så var de gamla skruvarna genomruttna så de fick ja dra ut. Och har nu fixat ny list. Och nya skruv, Men skruven jag har är lite mindre skalle så det är inte helt lätt. Vad kan jag täta runt där med? tänkte mest så det inte tränger in fukt å vatten. tänkte skaffa någon bricka och sätta emot också någon dag. så de ej ska kunna komma in vatten å fukt. Men tänkte skaffa något bra tätnignsmedel eller så för säkerhetskull om de finns...
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 19 jul 2013 9:55 Svara med citat
Fick dom ut skruven? Very Happy Jag lyckades bara få ut en, resten drog jag av skallen på. Kan mäta tjockleken på skruven som finns kvar å återkomma Regular Smiley

Mitt ser ut så här:

(den 3dje från vänster är hel)

Bild

Lägg en bricka med skruven, de blir tätt. Var glad att den går å ta bort i stället Very Happy Där är väl en av de första ställena de rostar på en Golf 3 (ovanför grepplist).

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Brenslefilter
Fre 19 jul 2013 13:25 Svara med citat
Petta skrev:
Fick dom ut skruven? Very Happy Jag lyckades bara få ut en, resten drog jag av skallen på. Kan mäta tjockleken på skruven som finns kvar å återkomma Regular Smiley

Mitt ser ut så här:

(den 3dje från vänster är hel)

Bild

Lägg en bricka med skruven, de blir tätt. Var glad att den går å ta bort i stället Very Happy Där är väl en av de första ställena de rostar på en Golf 3 (ovanför grepplist).

en skruv här med... Men den tog dom med sig. Dom andra skruven satt kvar, men när jag skulle ta rörtången å dra bort de gick skallen av på alla 3 hehe:p Det vore snällt=)

Bricka har jag satt, men kände mig osäker ändå..Smile
Petta
Fre 19 jul 2013 17:31 Svara med citat
Brenslefilter skrev:
en skruv här med... Men den tog dom med sig. Dom andra skruven satt kvar, men när jag skulle ta rörtången å dra bort de gick skallen av på alla 3 hehe:p Det vore snällt=)

Bricka har jag satt, men kände mig osäker ändå..Smile

De är M5 Wink Har du plastplugg i karossen på din? Min var de såna här:

Bild

Tog en polygrip å slet ut hela baletten. Satte en M6 med en mutter på baksidan istället

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Brenslefilter
Fre 19 jul 2013 17:46 Svara med citat
Petta skrev:
De är M5 Wink Har du plastplugg i karossen på din? Min var de såna här:

Bild

Tog en polygrip å slet ut hela baletten. Satte en M6 med en mutter på baksidan istället

Mina såg ungefär likadan ut. Ingen mutter på baksidan och var hål för en trox/6kantsnyckel Wink
Petta
Fre 19 jul 2013 18:13 Svara med citat
Dom är dit pressade. Man får vålda ut dom (eller jag fick de iallafall eftersom skallen gått av).

Min lösning mer detaljerat (efter att jag dragit ur "pluggen".

Hitta distanser i plast som var 3-4mm som ska vara bakom grepplisten (annars trycker du sönder den när du skruvar dit den. Vanlig M6 skruv (med större skalle, alternativt bricka. På baksidan stor bricka å låsmutter. De går ju å sätta lite karosserikitt i hålet innan man skruvar ihop allt. Då har du de tätt Wink

Brenslefilter
Fre 19 jul 2013 21:43 Svara med citat
Petta skrev:
Dom är dit pressade. Man får vålda ut dom (eller jag fick de iallafall eftersom skallen gått av).

Min lösning mer detaljerat (efter att jag dragit ur "pluggen".

Hitta distanser i plast som var 3-4mm som ska vara bakom grepplisten (annars trycker du sönder den när du skruvar dit den. Vanlig M6 skruv (med större skalle, alternativt bricka. På baksidan stor bricka å låsmutter. De går ju å sätta lite karosserikitt i hålet innan man skruvar ihop allt. Då har du de tätt Wink
ah jag tog rörtången så fick ja ut dom:p jag satte en bricka på en skruv, sen en mutter på baksidan. Men ska slänga dit en bricka på baksidan också. för säkerhetsskull:p så borde det verkligen hålla tätt. Wink
Petta
Fre 19 jul 2013 21:59 Svara med citat
Jag tog såna där distanser man får om man beställer nya regskyltar (vita plast brickor 4mm)

Brenslefilter
Lör 20 jul 2013 0:50 Svara med citat
Petta skrev:
Jag tog såna där distanser man får om man beställer nya regskyltar (vita plast brickor 4mm)

Jahaa hehe. :p får hoppas detta funkar lika bra. annars får jag ta ditt tips:)