NPH
Golf 3 GL-93 1,8 Ort: Falun |
| Mån 15 jul 2013 21:37 |
|
| Vågar jag montera Biltemas stötdämpare på min Golf 3?(Jag tänker ha bilen kvar åtskilliga år till)
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Mån 15 jul 2013 22:13 |
|
E lite chansning vissa ja känner har kört på sina biltemadämpare i flera år o vissa har fått byta efter ett två år Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
| Mån 15 jul 2013 22:21 |
|
Finns säkert fler, men dom här har jag handlat från fler gånger. Helt kanon http://www.mister-auto.se/sv/ I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Mån 15 jul 2013 22:34 |
|
Håller med Petta.
Men ja visst skulle jag våga åka på Biltemas dämpare oxå.
|
|
naatzik
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Mån 15 jul 2013 23:16 |
|
För vardagligt bruk tycker jag biltemas stötdämpare duger gott och väl om du behöver byta hastigt. bra jävligt eller jävligt bra
|
|
Petta
| Tis 16 jul 2013 10:27 |
|
| naatzik skrev: | | För vardagligt bruk tycker jag biltemas stötdämpare duger gott och väl om du behöver byta hastigt. |
Där nyckelordet i meningen är "byta hastigt". Å byta hastigt jag gör man inte på 5 minuter, å just 5 minuter är den tiden de tar att beställa från nätet. Då är de alltså: mister-auto som ska in på vågrätt 3 I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tis 16 jul 2013 11:12 |
|
| Biltemas stötdämpare fyller sitt syfte.
|
|
gsxrbiker
Golf 3 GL 1,8 i Ort: Flen |
| Fre 19 jul 2013 11:12 |
|
| En fråga till er som handlat från misterauto , vågar man köpa stötdämparna som heter Bölk eller ska man lägga till en slant så man får Monroe ?
|
|
Petta
| Fre 19 jul 2013 11:19 |
|
| gsxrbiker skrev: | | En fråga till er som handlat från misterauto , vågar man köpa stötdämparna som heter Bölk eller ska man lägga till en slant så man får Monroe ? |
BÖLK är precis vad som helst förutom ett känt märke. BÖLK är "made in Taiwan". Satsa hellre på tex monroe för då vet du vad du får Å glöm inte bocka ur den extra avgiften på 49:- som endast är till för om du beställt fel å måste skicka tillbaka. Lär ju vara ytterst krångligt. I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
|
Idanathalie
Golf 3 1,8 GT Ort: Uppsala |
| Mån 29 jul 2013 19:49 |
|
Ja har biltemas på min och de funkar hur bra som hälst, åkt ca 1000mil på dem. alla säger att kina är skit, men mer o mer blir alla orginaldelar tillverkade i Kina
så kina är inte skit=)
|
|
Petta
| Mån 29 jul 2013 20:07 |
|
| Idanathalie skrev: | Ja har biltemas på min och de funkar hur bra som hälst, åkt ca 1000mil på dem. alla säger att kina är skit, men mer o mer blir alla orginaldelar tillverkade i Kina
så kina är inte skit=) |
1000 mil är ju näst intill ett absolut krav, kör 8000 till å återkom I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Idanathalie
| Mån 29 jul 2013 20:17 |
|
De beror på hur många år 8000mil är. right? de kan ta 5år innan ja kör 8000mil på stötdämparna=)
ja skulle aldrig köpa biltemas stötdämpare om dem inte va bra, dem funkar för mej, och ja har inga problem=)
sen finns de 2olika märken på biltemas grejer=)
ska köpa kamremssatsen där som funkar väldigt bra oxå.
|
|
Petta
| Mån 29 jul 2013 20:27 |
|
Mja 9000 mil ska de väl hålla, oberoende på år. Dom som satt på min förra Goffe 3 var original från fabrik med sina 18 år å 9400 mil på mätaren, bytte dom vid 10500 ungefär. I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Idanathalie
| Mån 29 jul 2013 20:38 |
|
Okej, när ja köpte min så var ja tvungen byta akut då den läkte i vintras så den va riktigt hård så de slog i som fan.
vet inte va de satt innan men dem hade hängt på ett tag, men dem va rätt slut.
|
|
Petta
| Mån 29 jul 2013 21:01 |
|
| Idanathalie skrev: | Okej, när ja köpte min så var ja tvungen byta akut då den läkte i vintras så den va riktigt hård så de slog i som fan.
vet inte va de satt innan men dem hade hängt på ett tag, men dem va rätt slut. |
Biltema Jag bytte inte mina efter 10500 mil inte för att de var dåliga, jag gjorde för å köpa sänkningssats (vilket är billigare, iallafall om du hör med Gullideckel här på forumet. 2400:- stötdämpare+fjädrar+ frakt hem till din dörr ) I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Idanathalie
| Mån 29 jul 2013 21:20 |
|
Well men nu är det såhär att ja bara åkt ca 1000mil på biltemas så ja kan inte säga hur många miiil ja kan åka på biltemas, men dem funkar för mej, och det är en förbrukningsvara och som sakt det finns 2olika märken på en vara på biltema. visst du ens att kamremssatsen på biltema är lika som autoexpertens?
ja vet vad man inte ska köpa på biltema o vad man ska köpa som facktist funkar, ja har en väldigt duktiga personer runt omkring mej och ja har själv lärt mej genom åren, sen beror på hur mkt man vill betala delar till bilen.
|
|
Petta
| Mån 29 jul 2013 21:29 |
|
Ska jag vara ärlig, nej de visste jag inte å de av en anledning, att jag aldrig skulle köpa nån därifrån Finns betydligt billigare ställen på nätet till våra bilar som tillhandahåller original märkes grejer. http://www.mister-auto.se/sv/ är en klar favorit. Billiga å ruskigt snabb leverans direkt hem till dörren (för 89 kronor).
Jag lutar mina 36 års erfarenhet på att Biltema mest säljer skräp, I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Idanathalie
| Mån 29 jul 2013 21:49 |
|
Well om du har 35års erfarenhet borde du kanske veta att det är samma sak? Antagligen inte eftersom du inte köper saker från biltema så kan du inget veta vad som är bra eller inte.Jag vet vad som är skräp på biltema till min bil.
kollade på oljefilter de e märken ja aldrig hört talas om bölk vad e de för märkte?
ja köpte orginal oljefilter och de va kina tillverkad. inte står den bölk på den, även mina tändstift var orginal och det var NGK alltså VW egna märke. Och det är hög frakkostnad så på vissa saker tjänar man ingeting, ja köper hellre delar där ja vet att det är bra än märken ja aldrig hört talas om. Desutom har ja väldigt bra rabbater på mekonomen och autoexperten så ja behöver inte beställa på nätet. vissa saker e ja mer noggran på vad ja vill ha för märkte. Ja köper inte allt på biltema. desutom går min bil sällan sönder så ja har inget att bekosta den med än förbrukningsvaror=)
|
|