Min Golf 3 strular. När man startar slocknar bromsvarningslampan som den ska. När man har kört ett antal meter lyser den igen. Handbromsen kan man väl utesluta eftersom den slocknar efter start. bromsvätskebehållaren är full och jag har även plockat bort kontakten för nivån och då lyser lampan hela tiden.. Jag kan inte se några läckor vid huvudbromscylindern och har kontrollerat bromsrören/slangar och bromsarna funkar som de ska. Någon som har någon som helst aning vad felet kan vara?
Jag hade samma problem på min.. Efter jag bytte alla bromsrör och bytte till ny bromsvätska slocknade lampan som den ska.. Så byta bromsvätska kan du ju alltid prova och se om det funkar för dig:)
Det är inte så att det ör varnaren för att beläggen är dåliga som gör stt det lyser? dvs glapp eller något sånt?
Finns ingen beläggvarnare på den. Enligt verkstan kan det bara vara två saker. Om det stämmer eller ej är jag osäker på. Antingen bromsvätskenivå eller handbromsen. Att lampan skulle lysa för att det hade något med ABS:en att göra var helt osannolikt då det är två (i princip) skilda system.