celeron
Passat 5 1.6 Ort: Karlstad |
|
celeron
|
celeron
|
celeron
|
celeron
|
martin hansoon
Ingen VW Ort: Färgelanda |
| Fre 29 mar 2013 21:30 |
|
| Kämpa på . gott me nån mer me 3a
|
|
celeron
| Fre 29 mar 2013 22:19 |
|
| lownslow skrev: | | Kämpa på . gott me nån mer me 3a |
Ahrå! Går framåt iaf..
|
|
celeron
| Tis 02 apr 2013 18:36 |
|
*update*
Tanken var att vara ute å provköra idag.. Trodde jag hade allt hemma, som satt på den vita som jag bara skulle flytta över!
gick upp te den vita, skulle hämta belägg+ok på den som är nytt... Men inte fan är det samma :O så nu är man lagomt glad .. Eller inte. Ska försöka få tag på andra ok imorgon, ska ringa te skroten som är i närheten, se om det finns nått där :rolleyes:
|
|
celeron
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tor 04 apr 2013 23:33 |
|
Din blåa har 256mm-bromsar som är ventilerade fram. Den vita har 239mm-skivor med solida skivor.
Därav att det inte fungerar.
|
|
celeron
| Fre 05 apr 2013 11:06 |
|
| MiWi skrev: | Din blåa har 256mm-bromsar som är ventilerade fram. Den vita har 239mm-skivor med solida skivor.
Därav att det inte fungerar. |
Ah:)
|
|
celeron
|
celeron
|
celeron
|
celeron
| Tis 23 apr 2013 13:49 |
|
Står relativt still just nu, bromsvajer/vajrar måste införskaffas , då en gått av.
Så de köper jag nån dag nu, sen är det bara vänta tills värmen kommer ordentligt.. Så man kan fixa avgassystemet , svetsa ett hål i gölve och fixa ytrost... Sen är'en besiktingsklar..
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Tis 23 apr 2013 15:50 |
|
Härligt med lite bruksbilprojekt. Vill dock se att du slipar lite rost på t.ex bromssadlarna när du ändå har allt nere. Knep it up
|
|
celeron
|
celeron
| Fre 26 apr 2013 20:15 |
|
Varit iväg te biltema å köpt en handbromsvajer, eller hur fan de stavas(?) de gick relativt bra att byta.. Bara lite smådrygt att de satt massa ljudisolering så de gjorde så vajern åkte lite hur den själv ville! men med lite hjälp av Pappa fick jag till de till slut.
Sen så märkte jag att bromsen kändes konstig, typ som de vore luft i systemet, trots nyluftat.. Men efter att ha krupit på knäna lite, såg jag att ett bromsrör gett upp! så de ska bytas snart misstänker jag=)
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Lör 27 apr 2013 7:16 |
|
| Bra där... Kämpa på..
|
|
celeron
| Lör 27 apr 2013 11:22 |
|
| Smurfen skrev: | | Bra där... Kämpa på.. |
Sakta men säkert gåre framåt iaf..:p
|
|
celeron
| Tis 07 maj 2013 19:52 |
|
| Håller för tillfälligt på med att byta alla bromsrör på bilen, köpt en bromsnippel för lite, så de står ganska still för tillfället, så fort jag köpt en nippel. Ska jag göra klart den blåa, sen är det dags att skrota ner den vita i delar, så då ska allt ur! de ska bli skönt att ha nö å göre på dagarna när sommarlovet börjar:p
|
|
celeron
| Lör 18 maj 2013 21:10 |
|
| Bromsarna gjorde jag klart för ett tag sedan, har även varit upp till den vita och tagit ner avgassystem som jag tänkte sätta på den blåa då det rostat sönder, och köpt mig ett kedjeblock. Så jag har sen när motorn ska hinkas ut ur den vita.
|
|
celeron
|
celeron
|
celeron
|
celeron
|
celeron
| Fre 26 jul 2013 21:43 |
|
| Köpt svets idag, så nästa vecka börjar jag svets göölv!
|
|
Nitrex92
Golf 3 1.8 -96 Ort: Ljusdal |
|
celeron
|
celeron
| Tis 06 aug 2013 20:03 |
|
| 2 hål i gölve borta nu, imorgon fortsätter jag å far.. se om man kanske hinner klart imorgon så man kan boka besiktning sen.. Börjar ju skolan den 19e, å tänkte hinna sänka, tona rutor, fixa ytrosten å måla upp bromsarna innan man börjar:P
|
|