Hallå!
Har lite problem med min TSI 1,4, den rycker väldigt ofta när man kör på 6:ans växel över 2400 varv, accelererar man så märks ingenting men så fort man ligger på samma hastighet hela tiden så rycker den, den rycker ingenting på övriga växlar vad jag har märkt.
Detta fenomen kom efter att jag bytt kam kedjan och ena hjullagret.
Någon som vet vad det kan vara ?
Nej inte i samband med kamkedjebyte och hjullagret.
men bil rycker men de har med tändningen att göra.
vid jämngas och acc.
hur liksom rycker den? hört att vid korta snabba brukar de va tändningen och vid lite längre ryckningar brukar de ha ngt med soppan att göra.
Kan känna pytte lite små ryck jag med med jämngas , och varv räknaren går upp och ner hastigt en liten bit . ryckig tomgång 1.6 BSE kan det ha med tändningen att göra , bilen går bra annars
Kan känna pytte lite små ryck jag med med jämngas , och varv räknaren går upp och ner hastigt en liten bit . ryckig tomgång 1.6 BSE kan det ha med tändningen att göra , bilen går bra annars
går den upp i varv när bilen e varm eller kall?
de första man brukar kolla de allt som hänger ihop med tändningen.
Om du menar det där med att den går upp och ner händer även när den är varm och kall , men detta händer som sakt när jag ger jämn och fin gas , då börjar varvräknaren upp och ner. och ryckig tomgång spelar inte alls nån roll det är så hela tiden , till och med vid röda lysen ( trafik lysen )