Forum - Golf 3 (92-99) - Stänga av Ljus-summern's ljud golf 3?

Brenslefilter
Golf 3 2.0 Ort: Arvidsjaur
Ons 07 aug 2013 19:16 Svara med citat
Hej! jag har bara tröttnat på detta ljud av ljus-summern !! speciellt när man skruvar, och måste ha motorn igång. Och stänga dörren efter varje gång är inte relevant. . Så undrar om någon vet hur man stänger av detta ljud? om de nu går..
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Ons 07 aug 2013 19:18 Svara med citat
Min summer ljuder bara om jag vrider reglaget till halvljus utan att ha motorn igång.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Brenslefilter
Ons 07 aug 2013 19:23 Svara med citat
Petta skrev:
Min summer ljuder bara om jag vrider reglaget till halvljus utan att ha motorn igång.

Ahaa.. kan du ha din motor igång och dörren öppen utan att den låter?
Petta
Ons 07 aug 2013 19:26 Svara med citat
Brenslefilter skrev:
Ahaa.. kan du ha din motor igång och dörren öppen utan att den låter?

Japp. Är din import? För de har ju inte automatiskt halvljus, tänkte om de kunde vara nåt lurt där.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Brenslefilter
Ons 07 aug 2013 19:34 Svara med citat
Petta skrev:
Japp. Är din import? För de har ju inte automatiskt halvljus, tänkte om de kunde vara nåt lurt där.

Okeej, Min är inte import... Först lät de inget när jag hade dörren öppen å så. Men sen gick knappen man vrider på till halvljuset sönder, så då tog jag själva summern från min andra golf som är 93a till brukisen som är 96a.

Då började de låta såhär när dörren är öppen.. Så bytte tillbaka till den som var trasig med knappen.. Och då lät det också!! så är väl troligen nu nått fel någonstans. :O för de ger sig när jag stänger dörren.. så känner mig fan osäker hur den kan känna av det med dörren...
Petta
Ons 07 aug 2013 19:43 Svara med citat
Enda logiska förklaringen som jag kan komma på är att den går över innerbelysningen. Prova å ta bort den säkringen å se om de blir tyst.
Eller vänta du har ju en knapp på B stolpen (bakom din vänstra axel Razz) prova tryck in den å se om de slutar låta, annars kollar du med säkringen.

Bil el är inte min starka sida, men så hade jag nog provat Regular Smiley

Brenslefilter
Ons 07 aug 2013 19:47 Svara med citat
Petta skrev:
Enda logiska förklaringen som jag kan komma på är att den går över innerbelysningen. Prova å ta bort den säkringen å se om de blir tyst.
Eller vänta du har ju en knapp på B stolpen (bakom din vänstra axel Razz) prova tryck in den å se om de slutar låta, annars kollar du med säkringen.

Bil el är inte min starka sida, men så hade jag nog provat Regular Smiley

Tack ska pröva detta! bil-el är inte heller nått jag kan haha.. Du vet inte vilken säkring det kan vara?:$ är så enormt många haha. Smile

Edit: Jag har ingen knapp på B-stolpen ..:O
Petta
Ons 07 aug 2013 19:51 Svara med citat
Brenslefilter skrev:
Tack ska pröva detta! bil-el är inte heller nått jag kan haha.. Du vet inte vilken säkring det kan vara?:$ är så enormt många haha. Smile

Edit: Jag har ingen knapp på B-stolpen ..:O

De står på locket Wink Både svenska å engelska Razz Haha jo de har du, den sitter bakom ett gummihöje, prova att trycka in den (ska fjädra ut när du släpper å fjädra in när du trycker in).

Brenslefilter
Ons 07 aug 2013 19:57 Svara med citat
Petta skrev:
De står på locket Wink Både svenska å engelska Razz Haha jo de har du, den sitter bakom ett gummihöje, prova att trycka in den (ska fjädra ut när du släpper å fjädra in när du trycker in).

Ahaa haha! har aldrig i hela mitt liv bytt en säkring hehe.

Ehm.. ska jag alltså bort med klädelsen på b-stolpen?Regular Smiley
Petta
Ons 07 aug 2013 20:06 Svara med citat
Brenslefilter skrev:
Ahaa haha! har aldrig i hela mitt liv bytt en säkring hehe.

Ehm.. ska jag alltså bort med klädelsen på b-stolpen?Regular Smiley

De är inget å skämmas över Wink

Där har du knappen Regular Smiley

Bild

Brenslefilter
Ons 07 aug 2013 20:20 Svara med citat
Petta skrev:
De är inget å skämmas över Wink

Där har du knappen Regular Smiley

Bild

hehe;)

ahaa där haha! jag leta inne i bilen hehe. När jag trycker in den slutar de låta.. men börjar igen när jag släpper...Very Happy
Petta
Ons 07 aug 2013 20:26 Svara med citat
Brenslefilter skrev:
hehe;)

ahaa där haha! jag leta inne i bilen hehe. När jag trycker in den slutar de låta.. men börjar igen när jag släpper...Very Happy

Då var de som jag trodde den går över innerbelysningen. Då har vi löst en grej iallafall Very Happy

Säkringen kanske inte är så bra att ta bort för där ligger även centrallåset. Men kolla om den är hel (borde visserligen märkas om centrallåset funkar). Säkringen sitter iallafall som nummer 21 (näst sista från vänster sett) en 15 ampere.

Brenslefilter
Ons 07 aug 2013 21:10 Svara med citat
Petta skrev:
Då var de som jag trodde den går över innerbelysningen. Då har vi löst en grej iallafall Very Happy

Säkringen kanske inte är så bra att ta bort för där ligger även centrallåset. Men kolla om den är hel (borde visserligen märkas om centrallåset funkar). Säkringen sitter iallafall som nummer 21 (näst sista från vänster sett) en 15 ampere.

Hehe ah:D

C-låset funkar. Jag drog ut säkring 21 men den låter ändå:S jävla skumt .. Så måste ligga nån mer säkring som styr detta. :O var uppe och kolla på min andra golf. Hur knapppen sitter fast. Såg att de sitter en sladd bakom som var lätt att ta bort, frågan är om man bara ska dra ut sladden på brukisen så man slipper ljudet hm....Smile
Petta
Ons 07 aug 2013 21:24 Svara med citat
Brenslefilter skrev:
Hehe ah:D

C-låset funkar. Jag drog ut säkring 21 men den låter ändå:S jävla skumt .. Så måste ligga nån mer säkring som styr detta. :O var uppe och kolla på min andra golf. Hur knapppen sitter fast. Såg att de sitter en sladd bakom som var lätt att ta bort, frågan är om man bara ska dra ut sladden på brukisen så man slipper ljudet hm....Smile

Som den hobby bil elektriker jag är, prova Razz

Brenslefilter
Ons 07 aug 2013 21:44 Svara med citat
Petta skrev:
Som den hobby bil elektriker jag är, prova Razz

hehe ska pröva imorn å dra ur kontakten . Regular Smiley

Stort tack för du hjälpte mig lösa detta:D
Fnatrik
Golf 2 16v GTi -89 Ort: Gnesta
Ons 07 aug 2013 22:42 Svara med citat
Räcker det inte med att släcka lampan i taket då? för att det är väl det ända den ska skicka signal till?

OEM+
Brenslefilter
Tor 08 aug 2013 0:33 Svara med citat
Fnatrik skrev:
Räcker det inte med att släcka lampan i taket då? för att det är väl det ända den ska skicka signal till?

Provade det.. Tog tillochmed bort hela lampsaken och ingen skillnad .. Bytte även lampgrejen.. Alltså hela paketet .. Så blir väl dra ut kontakten så detta slutar, eller byta knappen i dörren. Får se om jag orkar byta hehe