Forum - Golf 3 (92-99) - Brinner min bil eller bara rök som tränger sig in i kupen?!

Brenslefilter
Golf 3 2.0 Ort: Arvidsjaur
Tor 15 aug 2013 18:15 Svara med citat
Svetsar lite i golvet idag. Känner att jag börjar bli klar. Ska in i bilen å hämta en skruvmejsel.

Är massa rök i bilen!!! rädd att skiten brinner nu, fast luktar inte bränt. Det jag är rädd för är att dedär som är i golvet ligger å glöder. Ni vet de mjuka! hoppas ni vet vad jag menar... Är sjukt rädd. Har med min datorn ut så jag kan skriva samtidigt... Men de borde fatta eld rätt snabbt isf tkr jag.

Vädrar ur bilen nu. ska stänga alla dörrar snart,kommer de mer rök in då... Ringer jag brandkåren.....

Som sagt. vad tror ni? kan det vara vare rök som trängt sig upp genom nått hål eller så?... för har ju blivit lite rök när man svetsar..
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tor 15 aug 2013 19:18 Svara med citat
Var har du svetsat i golvet? Tog du inte ut dämpmattorna innan? När vi svetsa mitt golv, fick jag sitta å blåsa ut elden som blev, speciellt karosserikittet hade en förmåga att vilja brinna rätt friskt.

Så om du inte gjort de, ta bort mattorna å häll lite vatten över där du svetsat.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Brenslefilter
Tor 15 aug 2013 19:27 Svara med citat
Petta skrev:
Var har du svetsat i golvet? Tog du inte ut dämpmattorna innan? När vi svetsa mitt golv, fick jag sitta å blåsa ut elden som blev, speciellt karosserikittet hade en förmåga att vilja brinna rätt friskt.

Så om du inte gjort de, ta bort mattorna å häll lite vatten över där du svetsat.

Ganska nära tröskel. Det går ju som en kant hela vägen, som är ca 1cm hög, från hjulhus fram, till hjulhus bak. precis innanför den. så jag svetsar fast plåten i den kanten . Sen runt hela biten. Ca 10-15cm ifrån hjulhuset fram. Tog inte ur mattorna, Jag skär ut en plåtbit som är större än hålet. Så svetsar jag fast den underifrån. Men jag slipa självklart bort all underredsmassa.

Verkar som de inte slage eld.. inte hänt nått än iaf... Så är nog rätt lungt.. Är ju iaf färdigsvetsat på denna bil nu..
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tor 15 aug 2013 19:31 Svara med citat
De är nog bara rostskyddsvax som ryckt lite Wink

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Brenslefilter
Tor 15 aug 2013 19:39 Svara med citat
Petta skrev:
De är nog bara rostskyddsvax som ryckt lite Wink

Aah hoppas de=)