Forum - Golf 3 (92-99) - Rosthål i golvet.. hjälp.

celeron
Passat 5 1.6 Ort: Karlstad
Tor 15 aug 2013 1:41 Svara med citat
Bild

såhär ser de ut.. dålig bild, men ska förklara lite också! är ju rosthål precis brevid hålet. Och där vid hålet är plåten även mjuk.. Hur löser jag detta på bästa sätt? är väl om jag skär ut ett hål i plåten jag ska sätta dit och sedan trycker in pluppen i hålet där. , vad händer om jag bara täcker över detta hål? Min teori är lite att det är där vatten rinner ut, iaf man sitter med blöta skor i bilen.

Tog upp detta i en tråd förut, som man hittar här: http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=39593

där det jag fick ett bra svar, "Övriga pluppar är för rostskydd samt montering av bilen vid fabrik. " bilen är ju redan monterad och klar. Då kanske dessa inte behövs längre? Think

Detta hål är brevid bränsleledningarna.

Mvh Celeron Smile

edit: det ska sitta en svart plupp i de runda hlålet
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tor 15 aug 2013 6:15 Svara med citat
Svetsa dit en plåt över Wink Om du kollar ovanifrån (lyftet på mattan) ser du att gummiplupparna inte fungerar som dränering

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
celeron
Tor 15 aug 2013 13:20 Svara med citat
Petta skrev:
Svetsa dit en plåt över Wink Om du kollar ovanifrån (lyftet på mattan) ser du att gummiplupparna inte fungerar som dränering

Ah de ska jag göra:) känns skönt att slippa skära ut plåt för hålet;) det ska jag kolla sen:) tack för tipset:)
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tor 15 aug 2013 19:22 Svara med citat
Så här såg mitt golv ut. Hade 3 rosthål:

Bild

(Där kan du se att gummiplupparna har ingen dräneringsfunktion)

Bild

Bild

Samtliga av dessa 3 gummipluppar har ersatts med en plåt bit istället Regular Smiley

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
celeron
Tor 15 aug 2013 20:43 Svara med citat
Petta skrev:
Så här såg mitt golv ut. Hade 3 rosthål:

Bild

(Där kan du se att gummiplupparna har ingen dräneringsfunktion)

Bild

Bild

Samtliga av dessa 3 gummipluppar har ersatts med en plåt bit istället Regular Smiley

Stort tack för bilderna=) har själv börjat svetsa över plupparna idag=)