Forum - Golf 3 (92-99) - Tona rutorna

Syncmast3r
Golf 3 2.0 GL Ort: Karlstad
Fre 10 maj 2013 19:37 Svara med citat
Vet att det finns säkert 1000trådar om detta att hitta, men hitta inget som ger svar på mina frågor!

Tänkte tona rutorna på min golf nån dag nu. Fattig student man är, får det bli biltemas film, har hört att den återanvändningsbara är den som är lättast att montera, här ska jag bara säga att det är första gången jag tonar.

Är det den återanvändingsbara som är lättast på en golf 3a? jag har inte den 4dörrars golfen.

Tänkte köra dem 3 rutorna bak bara, till en början iaf.

Är rutorna vävda bak?

Fyll gärna på med så mycket info och tips ni kan/vet!
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 10 maj 2013 19:45 Svara med citat
Solarplexius är de absolut enklaste!

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Syncmast3r
Fre 10 maj 2013 20:34 Svara med citat
Petta skrev:
Solarplexius är de absolut enklaste!

Tyvärr lite över min budget..
Eriksson87
Golf 4 1,8 GTI Turbo -99 Ort: Kumla
Fre 10 maj 2013 21:31 Svara med citat
Syncmast3r skrev:
Vet att det finns säkert 1000trådar om detta att hitta, men hitta inget som ger svar på mina frågor!

Tänkte tona rutorna på min golf nån dag nu. Fattig student man är, får det bli biltemas film, har hört att den återanvändningsbara är den som är lättast att montera, här ska jag bara säga att det är första gången jag tonar.

Är det den återanvändingsbara som är lättast på en golf 3a? jag har inte den 4dörrars golfen.

Tänkte köra dem 3 rutorna bak bara, till en början iaf.

Är rutorna vävda bak?

Fyll gärna på med så mycket info och tips ni kan/vet!

Köp solfilm från England annars. Färdigskuren. Kostar ca 500 kr för 3 rutor.
Window-Tint.co.uk
Och skulle rutorna var välvda så är det inte så svårt. Kör med värme pistol tills "vecken" skrumpnar släta ut. Och ha tålamod Wink
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad
Fre 10 maj 2013 21:32 Svara med citat
Beställde färdigskuret till min mk5, till alla rutor utom vindrutan på ebay för runt strax under 200:-, mkt bra passform å lätt monterat var det.
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 10 maj 2013 22:09 Svara med citat
Ju mörkare film ju enklare o lägga bakrutan e jävligast men köp en extra rulle kan du laborera lite

återanvändningsbara filmen från biltema suger men kan tipsa om julas budget solfilm va riktigt nice o jobba med

här e min gamla kärra med julas film
Bild

sen så bara en hint så e de olagligt att lägga solfilm på framdörrarna o framrutan Wink

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
anton_mjor
Bora 1.6 -99 Ort: Katrineholm
Fre 10 maj 2013 22:36 Svara med citat
Bra att veta är att biltemas "ljusaste" film fortfarande är jättemörk. Det går inte backa efter skymning om man säger så Razz
Syncmast3r
Fre 10 maj 2013 23:12 Svara med citat
ReD- skrev:
Beställde färdigskuret till min mk5, till alla rutor utom vindrutan på ebay för runt strax under 200:-, mkt bra passform å lätt monterat var det.

Ahaa tack!
darkien skrev:
Ju mörkare film ju enklare o lägga bakrutan e jävligast men köp en extra rulle kan du laborera lite

återanvändningsbara filmen från biltema suger men kan tipsa om julas budget solfilm va riktigt nice o jobba med

här e min gamla kärra med julas film
Bild

sen så bara en hint så e de olagligt att lägga solfilm på framdörrarna o framrutan Wink

Ahaa tack! kör nog på julas då, för din blev jävigt bra;)

Haha har samtalet inspelet när jag ringde snuten, där han sa: du får tona fram hur mycket du vill på framdörrarna, bara du ser ut så bötfäller vi dig inte Wink men han lät inge seriös. Men om man ska gå seriöst in på framdörrarna så vare väl typ... 10-15% toning om jag minns rätt..:p
anton_mjor skrev:
Bra att veta är att biltemas "ljusaste" film fortfarande är jättemörk. Det går inte backa efter skymning om man säger så Razz

Okeej, tack iaf! men ska nog köra på julas:)
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 10 maj 2013 23:29 Svara med citat
Tror de är max 15% o de är ungefär va rutorna är normalt går att få dispens om bilen är specad och utrustat från fabrik med tonade framrutor annars e de ett j-vla liv på poppo blågul (har åkt i kontroll med två bilar men klarat böter genom att riva filmen på plats )

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Syncmast3r
Fre 10 maj 2013 23:41 Svara med citat
darkien skrev:
Tror de är max 15% o de är ungefär va rutorna är normalt går att få dispens om bilen är specad och utrustat från fabrik med tonade framrutor annars e de ett j-vla liv på poppo blågul (har åkt i kontroll med två bilar men klarat böter genom att riva filmen på plats )

Ahaa hehe ;D
peppis81
Golf 3 1.8 variant -94 Ort: Borås
Tor 22 aug 2013 1:41 Svara med citat
Köpte nyligen färdigsskuren solfilm till min golf 3... på evofilm.se Jättebra och enkla att montera... 500 kr för 3 rutor bak (kombi)