Hej alla, jag är ny i ett trevligt forum med trevliga personer
Det finns mycket att läsa här och massor av bra tips - kanske kan ni hjälpa mig också på några frågor.
Jag är intresserad av att byta mina strålkastare på bilen ( golf TDI - från 2011 ) hade tänkt mig ett par "Devils Eyes" eftersom jag inte har LED ljus i mina. Har tittat på flera sidor och hittade ett ställe som jag tycker har snygga strålkastare http://www.ks-carstyling.se/index.do.
Mina frågor är:
1. Kundtjänst på Bilmetro gav mig info. att dessa ljus inte passar något bra mot ex. bilskärmen men att dom lyser bättre än original, stämmer det?
2. Jag var idag på bilprovningen med min fars Volvo och frågade där om det var ok att byta strålkastarna på min Golf, hon som gjorde besiktningen kollad upp det med en kollega och enligt honom var det inga problem men att man fick sämre ljus med dessa?
Vem har rätt - blir det bättre ljus med Devil Eyes eller sämre och passar dom dåligt så att det blir skarvar mellan strålkastaren och plåten?
Hoppas någon har erfarenhet av att byta till dessa strålkastare för då vore jag tacksam
Med vänlig hälsning // Janne
Hej alla, jag är ny i ett trevligt forum med trevliga personer
Det finns mycket att läsa här och massor av bra tips - kanske kan ni hjälpa mig också på några frågor.
Jag är intresserad av att byta mina strålkastare på bilen ( golf TDI - från 2011 ) hade tänkt mig ett par "Devils Eyes" eftersom jag inte har LED ljus i mina. Har tittat på flera sidor och hittade ett ställe som jag tycker har snygga strålkastare http://www.ks-carstyling.se/index.do.
Mina frågor är:
1. Kundtjänst på Bilmetro gav mig info. att dessa ljus inte passar något bra mot ex. bilskärmen men att dom lyser bättre än original, stämmer det?
2. Jag var idag på bilprovningen med min fars Volvo och frågade där om det var ok att byta strålkastarna på min Golf, hon som gjorde besiktningen kollad upp det med en kollega och enligt honom var det inga problem men att man fick sämre ljus med dessa?
Vem har rätt - blir det bättre ljus med Devil Eyes eller sämre och passar dom dåligt så att det blir skarvar mellan strålkastaren och plåten?
Hoppas någon har erfarenhet av att byta till dessa strålkastare för då vore jag tacksam
Med vänlig hälsning // Janne
Har nu fått uppgifter från Syling4u.se och dom medger att ljuset blir sämre på min Golf -11 om jag byter till eftermarknadsprodukter.
jag tror nog det är bättre att ta den enkla vägen och peta dit LED ljus i kanten på strålkastarna i stället, det finns billiga för ca. 500-700 kr men jag köper nog godkända för ca. 2.300 kr och då får jag inget sämre ljus i alla fall samt inget besvär med bilprovningen heller
Devils Eyes kostar runt 3.600 - 5.000 kr samt en massa jobb att byta ut dom, snygga men inte så smart kanske, bättre då att vänta tills ett nytt byte av bil blir aktuellt, och det lutar åt om 1-2 år eftersom jag kör över 3.000 mil om året
Hallo ! jag har devileyes på min golf 6a ! o får säga att ljusbilden blir sämre än original men jag tycker det kan vara värt det för ett grym look . vill man vara fin får man lida pin ; )