Forum - Golf 4 (98-04) - Läckage i vattenstos.

tobiasen
Golf 4 Ort: Gällivare
Sön 12 jan 2014 18:50 Svara med citat
Golf 4an har börjat läcka kylarvätska, och efter lite letande lyckades jag lokalisera läckan, kom från ett plasthus fäst på sidan av motorn.
Visste inte vad det var men efter lite googlande fick jag reda på att det var ett vattenstos med en o-ring mot blocket som brukar bli dålig med tiden.
Men hittar inte dimensionen på o-ringen någonstans på internet.
Så är det någon på rak arm som vet vad det är för storlek på o-ringen?
Vill gärna ha allting klart när jag river isär gamla.

MVH
Tobias
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Mån 13 jan 2014 18:58 Svara med citat
Kan nog bli svår hitta på någon med just denna del i handen för mätning av O-ringen.
Förstår sitsen med att helst ha den vid åtgärden och lite överkurs kanske det är med en hel O-ringats där Biltema annars tar 159:- för. Dom har med lösa sådana men likväl saknas måttet,,,
Zeta007
Golf 4 Ort: Halmstad
Tis 14 jan 2014 0:49 Svara med citat
Tror jag kan hjälpa dej , va i samma sits letade överallt efter den där jävlan o-ringen. Läckte glykol på höger sidan av motorn sett framifrån bilen. Ingen hade den mecca o Mekonomen hade nada.. jag förutsetter att du har en golf 4 1.6 akl motor för den länken på kylmedelsflänsen inkl o- RINGEN som du får här e just det jag bytte utan problem funkar klockrent läcker inget smörj in o-ringen me silikon innan du monterar allt mot motorblocket.. tycker det e lika bra byta allt eftersom det inte kostar nåt. Du har även i min bildgalleri andra bilden uppifrån en bild på det jag bytte.

Länken är: http://www.bildelaronline24.se/vaico/2214159