Nån som haft liknande problem,köpt en golf förra året och nu efter ett år såg jag en röst fleck backdörr.det gick på garanti.men här om dan såg jag på båda backdörrar kanten precis inne i listen skaver den som små repor med slip papper[gallery][/gallery][gallery][/gallery]
Har läst att andra haft problem med att tätningslist har skavt på lacken i nedre kanten.
Några har satt dit en bit genomskinlig plast för att förebygga det.
Kan du precisera exakt vart som det skaver. När jag öppnar bakdörrarna så gnider gummilisten som sitter i nederkant mot trösklarna. Det gnisslar till lite. Menar ni det?
Hej på er!
Jag har samma problem med min Golf 7 GT R-Line -15. På min bil är det den svarta hårda listen längst ner på båda bakdörrarna. När jag skjuter upp listen med handen så är gnisslet borta men det återkommer ju lika fort.
Jag ska ta kontakt med Möller Bil för man ska inte godta något sådant på en bil som kostar 250.000 kr och inte som någon skrev att sätta nån teip så att det inte skaver det kanske man gjorde på 50-talet men absolut inte 2015.
Tck för bilden;) precis där jag pekar.har märkt att när det regnar blir det mycket blött båda bakdörrar inutti.ska...
nån månad sen var jag på märsta bilrikning och kollade.men de dumförklarar som alltid.det kan aldrig bli 100 procent tät.ska dit igen