Forum - Golf 7 (13-19) - Vw golf 7 tsi.backdörr repar listen

bosanac
Golf 7 1.4 tsi gt Ort: Sigtuna
Sön 10 maj 2015 17:37 Svara med citat
Nån som haft liknande problem,köpt en golf förra året och nu efter ett år såg jag en röst fleck backdörr.det gick på garanti.men här om dan såg jag på båda backdörrar kanten precis inne i listen skaver den som små repor med slip papper[gallery][/gallery][gallery][/gallery]
Pops
Ingen VW Ort: Malmö
Sön 10 maj 2015 19:50 Svara med citat
Inget än men ett trist stenskott på en Salvadorfälg.
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Mån 11 maj 2015 13:17 Svara med citat
Har läst att andra haft problem med att tätningslist har skavt på lacken i nedre kanten.
Några har satt dit en bit genomskinlig plast för att förebygga det.
Patrick44
Golf 7 2,0 GTD Dsg -18. Ort: Sigtuna
Mån 11 maj 2015 17:32 Svara med citat
Kan du precisera exakt vart som det skaver. När jag öppnar bakdörrarna så gnider gummilisten som sitter i nederkant mot trösklarna. Det gnisslar till lite. Menar ni det?
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Mån 11 maj 2015 18:12 Svara med citat
Hej på er!
Jag har samma problem med min Golf 7 GT R-Line -15. På min bil är det den svarta hårda listen längst ner på båda bakdörrarna. När jag skjuter upp listen med handen så är gnisslet borta men det återkommer ju lika fort.
Jag ska ta kontakt med Möller Bil för man ska inte godta något sådant på en bil som kostar 250.000 kr och inte som någon skrev att sätta nån teip så att det inte skaver det kanske man gjorde på 50-talet men absolut inte 2015.
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Mån 11 maj 2015 20:11 Svara med citat
Patrick44 skrev:
Kan du precisera exakt vart som det skaver.

Jag tror det var dessa bilder bosanac ville klistra in:
Bild
Bild
Bild

· · · – – – · · ·
bosanac
Golf 7 1.4 tsi gt Ort: Sigtuna
Mån 18 maj 2015 10:07 Svara med citat
Tck för bilden;) precis där jag pekar.har märkt att när det regnar blir det mycket blött båda bakdörrar inutti.ska...
nån månad sen var jag på märsta bilrikning och kollade.men de dumförklarar som alltid.det kan aldrig bli 100 procent tät.ska dit igen