Marwin88
Golf 7 R SC Ort: Hallstahammar |
| Ons 21 jan 2015 18:59 |
|
Hej jag har en Golf 7 1.4GT SC med Dynaudio ljudpaket och Discover Media Pro och är hur nöjd som hällst förutom två saker,
Det ena är att på vissa låtar så sprakar det rätt mycket ur högtalarna även vid låg volym, jag kör musiken via min iPhone 6 och Spotify.
Det andra är att efter varje gång jag bytit låt så hackar det till, ibland rejält och ibland nästan inte ens märkbart. Men det är bara när jag själv byter låt, skulle låten ta slut och den byter automatiskt så hackar det ingenting.
Är det någon mer med dessa problem eller är jag ensam om dem, vad borde jag göra?
MVH Micke
|
|
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall |
| Ons 21 jan 2015 20:24 |
|
Hade samma på min RCD510, kolla aux-ljudnivå. Om det finns sånt i de nyare modellerna.. Bildyslektiker, men jag kan googla.
|
|
Marwin88
| Ons 21 jan 2015 20:33 |
|
| Fasst jag kör via Bluetooth
|
|
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall |
| Ons 21 jan 2015 21:11 |
|
Mjo, men rent tekniskt (på RCD510 igen) så har man en låda som har hand om bluetooth, och sen så går ljudet in via aux-pinnarna i ISO-kontakten på baksidan. Så det kan vara värt att kolla, Borde ligga under Media -> Settings -> Sound -> Volume (om jag inte missminner från lånebilen jag hade). Bildyslektiker, men jag kan googla.
|
|
Marwin88
| Tor 22 jan 2015 21:12 |
|
| irbanur skrev: | | Mjo, men rent tekniskt (på RCD510 igen) så har man en låda som har hand om bluetooth, och sen så går ljudet in via aux-pinnarna i ISO-kontakten på baksidan. Så det kan vara värt att kolla, Borde ligga under Media -> Settings -> Sound -> Volume (om jag inte missminner från lånebilen jag hade). |
Det ska jag definitivt testa på imorgon. Tack för tipset! återkommer med resultat imorogn kväll!
|
|
Marwin88
| Mån 26 jan 2015 17:59 |
|
Tyvärr vart det inte bättre.
Vad kan vara fel, börjar bli jobbigt....
|
|
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal |
| Mån 26 jan 2015 20:00 |
|
| Marwin88 skrev: | | vad borde jag göra? |
Prova att spela upp från samma telefon men inte via Spotify, prova att spela upp från en annan telefon, testa med din telefon i en annan Golf. Du måste luska ut om det är bilstereon, telefonen eller dess mjukvara som är problemet. Åker du till VW för felsökning och det är din telefon det är fel på så får du betala för tiden de lagt ner.
|
|
Marwin88
| Mån 26 jan 2015 21:16 |
|
| tur-ture skrev: | | Prova att spela upp från samma telefon men inte via Spotify, prova att spela upp från en annan telefon, testa med din telefon i en annan Golf. Du måste luska ut om det är bilstereon, telefonen eller dess mjukvara som är problemet. Åker du till VW för felsökning och det är din telefon det är fel på så får du betala för tiden de lagt ner. |
Okej, ska testa lite olika lösningar, återkommer med resultat.
|
|
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal |
| Tis 27 jan 2015 13:07 |
|
| Marwin88 skrev: | | Det andra är att efter varje gång jag bytit låt så hackar det till, ibland rejält och ibland nästan inte ens märkbart. Men det är bara när jag själv byter låt, skulle låten ta slut och den byter automatiskt så hackar det ingenting. |
Det skulle kunna tyda på att en databuffer töms. Strömmar du musiken via mobilnätet kan det vara orsaken, för många appar igång i telefonen kanske eller att bluetoothöverföringen är för dålig.
Eller så är detta bara det att du har iP6... http://www.autoconnectedcar.com/2014/11/why-bluetooth-ios-8-8-1-iphone -6-6-issues-persist-in-cars/
|
|
Marwin88
| Tis 27 jan 2015 19:40 |
|
Jag har IP6 men jag har inga problem alls förutom just att musiken laggar ibland, jag kör offlineläge så internet ska inte spela någon roll. har även testat att köra med endast spotify appen igång.
|
|