Vill börja med att säga att jag har sökt efter nyckelord "Baslåda", "Slutsteg", "Torpedvägg" i forumets Golf 6 sektion, men hittade inte det jag sökte efter.
Jag tänkte koppla in slutsteg och baslåda i min Golf från 2012, är det någon annan som har gjort det och kan ge mig tips och råd så att jag inte behöver uppfinna hjulet på nytt?
Jag har en RCD310 utan lågnivåutgång så jag har köpt en hög till lågnivå adapter.
Det jag undrar över är:
1. Genomföring i torpedvägg: Hittade en tråd där det stod att det fanns kabelgenomföring under batteriet, detta gällde dock en 2010'a, kan det stämma på en 2012'a också? Eller är det någon som har förslag på ett bättre alternativ?
2. Rekomendation på hur man kan dra bak kablaget till bagageutrymmet. Antar att det är via dörrlister i nederkant hela vägen?
Noterade även att det fanns ett 12v cigarettändaruttag i bagageutrymmet, det går ju att köpa en 12v till + & - på Kjell&Company, men jag antar att det inte orkar driva ett slutsteg?
Anledningen till att jag ställer dessa frågor som jag enkelt kan ta reda på genom att prova mig fram är för att jag endast har tillgång till verkstad att mecka i under en kort tid, så ag jag vill komma förberedd .
Att stå ute i det här vädret med öppen motorhuv och dörrar är inget alternativ.
Det finns minst 2st "vårtor" på kabelgenomförningen strax under batteriet som bör tas bort för att komma åt, drag bort en av dessa
stick igenom med en bit styv ståltråd som tejpas fast på kabeländan som sticks in i kupén, ledningen dras med fördel längs med vä sidan tillsammans med ordinarie stam, buntband bör undvikas/användas sparsamt, och sedan låta ledningen mynna ut vid varningtrianglen, ta ett kik i en monteringsanvisning för ett dragkroksuttag
på säkringsboxen i maskinrummet finns en ledig plast för en bladsäkring, för att nyttja denna behöver 2st muttrar N10118105 samt en skruv 1K0919625 inhandlas (kostar knappt 20:-) en 5 mm ringkabelsko och självaste bladsäkringen (Elfa 33-233-21 för 50A)
jag drog en 6mm2 kabel isamband med montering av dragkrok på min nyligen
En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera