Forum - Golf 5 (04-08) - Ny bliven mk5 gti ägare

Palm
VW Corrado G60 1.8T 20V -90 Ort: Gnesta
Ons 15 maj 2013 19:21 Svara med citat
Köpte mig en Gti i måndags å har nu lite frågor!

Fälgar? 19 235 35 med et 45? Är det bra eller något annat man ska ha när man köper nytt? Stolek på däck eller et?

Har nav i bilen där det finns knapp för telefon och AUX!
AUX sladd finns det framdraget eller får man dra fram en själv? Finns inte i handsfacket, ciggfacket eller under armstödet
och om man nu måste koppla in själv, går det att koppla in för slutsteg/baslåda när man ändå är där bak å river?

Telefonen!? Är det Bluetooth (jag lyckas ej hitta med min telefon) eller måste man köpa fäste från vag till min telefon? (finns inget där nu)

Original delar!? finns det att beställa från någon sida eller vag som gäller? typ fästen till hatthylla å lucka till bogser ögla bak?

Någon annan rolig sida som man ska ha på minnet när man köper roliga saker till bilen?

Ge mig gärna fler tipps och ideer om du har några bra

Blev många frågor nu =D Mer kommer det säkert att bli

/Rickard

En motor utan överladdning suger...
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 16 maj 2013 8:52 Svara med citat
Hej

hjulen passar ska passa med dom dimensioner och specen.

Ang stereon så är den förbered för inkoppling av både AUX och BT, dock om det inte finns framdraget får man göra det själv elr lämna till t.ex VAG för att göra de, kopplas till baksidan av stereon och uttaget monteras på lämplig plats t.ex mitt facket

BT krävs montering av styrdon och diverse kabeldragning för mikrofon och inkoppling av styrdon + kodning, inga större problem, finns firma i sollentuna som gör detta för ca 5000, lätt värt de!

Alla delar finns att köpa original på VAG, du kan även hitta mkt gott på ebay alt ecstuning.com

välkommen

Ett tips är att söka, finns mer än man tror

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
udo
Golf 5 GTI -08 Ort: Göteborg
Lör 16 nov 2013 16:30 Svara med citat
GRATTIS till köpet !har enGti-08 Där sitter aux i överkant ins
Hansfacket .det sitter en liten metallplatta. typ 5cm med ett litet hål i. Ja kör på Detoit 18" ja tycker det är lagom men
Smaken e ju som bekant..
I

Live fast dye young...