Forum - Golf 7 (13-19) - Nybeställd Golf SC

sesese
Ingen VW Ort: Gävle
Tis 22 apr 2014 13:00 Svara med citat
Hej!
Är ny här.
Har precis byggt en bil och tänker kolla med er erfarna golfägare vad ni tycker om utrustningen!

Funderar på Limestone grey eller Tungsten silver! Vilken färg tycker ni är snyggare och mer praktisk?

1.6 TDI DSG7
Pluspaket
Dragpaket
Parkeringsvärmare
Förarassistanspaket
Panorama tak
Mörktonade rutor
Navigation discover pro
Keyless access
Elektriskt infällbara sidospeglar
Körprofilsval, mode select

Tack på förhand!
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tis 22 apr 2014 17:20 Svara med citat
sesese skrev:
........Funderar på Limestone grey eller Tungsten silver! Vilken färg tycker ni är snyggare och mer praktisk?.......

Trevlig utrustning. Den är ju som bekant väldigt personlig så man kan inte säga vad som är rätt eller fel.

Vad det gäller färgen så har jag bara ett att säga. Go for Limestone Grey met, min personliga åsikt...

Förutom att den är modern och snygg så är den väldigt praktisk..Småskit syns inte så tydligt, det gör det inte på en Tungsten met heller. Bägge är således praktiska i min värld.

/Peter

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Blackbird1100xx
Golf 7 SC TDI GT Ort: Uppsala
Tis 22 apr 2014 20:01 Svara med citat
Climatronic?
X2000
Golf 7 GT TSI 140 DSG Ort: Stockholm
Tis 22 apr 2014 20:29 Svara med citat
Precis, glöm absolut inte Climatronic plus att jag inte skulle vilja vara utan Dynaudio-paketet...
Tungsten är väldigt snyggt tillsammans med Madrid-fälgarna (+ 300 kr) Razz
Pure White
Golf 7 SC 2.0 TDI 4M -14 Ort: Utomlands
Tis 22 apr 2014 20:40 Svara med citat
sesese skrev:
Hej!
Är ny här.
Har precis byggt en bil och tänker kolla med er erfarna golfägare vad ni tycker om utrustningen!

Funderar på Limestone grey eller Tungsten silver! Vilken färg tycker ni är snyggare och mer praktisk?

1.6 TDI DSG7
Pluspaket
Dragpaket
Parkeringsvärmare
Förarassistanspaket
Panorama tak
Mörktonade rutor
Navigation discover pro
Keyless access

Tack på förhand!

Om du har möjlighet, testa en bil med panorama tak. Det finns de som tycker att bilen inte går lika tyst som med vanligt tak.
Cribbe515
Golf 7 SC GT TDI 150 4M Ort: Karlskoga
Tis 22 apr 2014 20:55 Svara med citat
sesese skrev:
Hej!
Är ny här.

1.6 TDI DSG7
Pluspaket
Dragpaket
Parkeringsvärmare
Förarassistanspaket
Panorama tak
Mörktonade rutor
Navigation discover pro
Keyless access

Tack på förhand!

Jag skulle ha valt till Tungsten Silver och Madrid-fälgarna samt Climatronic. Sedan skulle jag valt bort Keyless acess och Discover Pro. Köp en vanlig GPS istället och få pengar över. Uppdateras oftare och mycket snabbare.
sesese
Ingen VW Ort: Gävle
Tis 22 apr 2014 21:27 Svara med citat
Tack för alla svar Smile
Jag har aldrig testat panorama soltak men tycker att det är trevligt val, är verkligen om det skulle kunna ge ökad ljudnivå, återförsäljaren kunde inte svara på det och de har ingen bil med detta val att testa, nån som har provat?
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tis 22 apr 2014 22:02 Svara med citat
sesese skrev:
Tack för alla svar Smile
Jag har aldrig testat panorama soltak men tycker att det är trevligt val, är verkligen om det skulle kunna ge ökad ljudnivå, återförsäljaren kunde inte svara på det och de har ingen bil med detta val att testa, nån som har provat?

Har panoramasoltak i Golf R:n. Det är lika tyst som ett vanligt tak. Funkar kanon.

Skippade keyless – gillar inte det. Navi har jag också skippat då jag i likhet med Cribbe515 ser problem med uppdateringar.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18