Forum - Golf 6 (09-13) - Justera in baklucka

eXeem
Golf 6 1.8TSI Wolfsburg-10 Ort: Gällivare
Tor 21 nov 2013 11:07 Svara med citat
Fick byta vänster baklykta för ett tag sen då det var trasigt. nu tror jag jag vet vad som orsakar det. bakluckan är för långt åt vänster finns nästan inget spel mot vänster baklycka när man stänger och man ser att den skrapar i lite mot lyckan. på höger sida är det istället för mycket spel nästan en cm.

går det att justera den i sidled genom att ändra gångjärnen? antar att man måste flytta på låset i luckan lite också.

tacksam för svar. nu när jag vet om det så stör det mig något oerhört.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 21 nov 2013 13:14 Svara med citat
eXeem skrev:
Fick byta vänster baklykta för ett tag sen då det var trasigt. nu tror jag jag vet vad som orsakar det. bakluckan är för långt åt vänster finns nästan inget spel mot vänster baklycka när man stänger och man ser att den skrapar i lite mot lyckan. på höger sida är det istället för mycket spel nästan en cm.

går det att justera den i sidled genom att ändra gångjärnen? antar att man måste flytta på låset i luckan lite också.

tacksam för svar. nu när jag vet om det så stör det mig något oerhört.

Kolla denna tråden som handlar om "samma" sak http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=39269&highlight=bakljus
flugan87
Golf 6 TDI BMT-12 Ort: Göteborg
Sön 24 nov 2013 21:43 Svara med citat
Se till och åtgärda det kvickt, för i slutändan kommer plasten att skava ner lacken till plåten som i mitt fall.

Som tur har jag garanti så jag fick hela backluckan reparerad ersatt och alla dess tillbehör till en kostnad 12kkr (free of charge:))

Min baklucka var nog felaktig monterad från fabrik.