Forum - Golf 4 (98-04) - Golf r32, Vilka delar kan jag ta från andra modeller?

tonysandberg
Golf 4 R32 Ort: Västerås
Mån 02 dec 2013 5:40 Svara med citat
Håller på med att reparera min golf r32 och har lite bekymmer med att få tag i delar och tänkte kika om vilka av delarna jag behöver jag ev kan ta från andra modeller. Även andra inom vag koncernen kan ju funka?

Fjäderben vänster fram

Bärarm vänster fram (om jag förstått det rätt så skiljer sig bara bussningarna mot dem övriga golf 4 modellerna?)

Bromsok vänster fram, vet inte om någon annan bil i vagkoncernen har 340mm bromsarna?(334skivor)

Styrväxel ( såg någon på blocket som sålde till golf 4 för 1200kr nya men med kortare slag?)

Drivaxel Vänster fram, Hittat från r32 i tyskland men dem ska ha hutlösa summor, vill minnas att det satt en starkare vxl låda på r32 och var därför osäker på om jag kunde ta från andra modeller?

Oljetråg, detta är inte bestämt, går det som kommer nog det befintliga att svetsas då hålet är litet men hittar jag nå sprickor så blir det byte

Airbag till förarstolen

Airbag gardin förarsidan

Kylare

All information och hjälp uppskattas!
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Mån 02 dec 2013 22:36 Svara med citat
Fjäderben kan du ta från golfen, audi tt eller a3. samma sak med länkarmen.
bromsok tar du från r32, rs4 b7 eller r8.
styrväxel bör vara samma som "vanliga" golfen. se till så det är samma tillverkare bara.
drivaxel är jag osäker på.
Oljetråg tar du från vilken vr6-motor som helst men se till så du har oljepickupen från samma motor som tråget.
valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå
Tis 03 dec 2013 0:13 Svara med citat
T ex kylarn kan du ta från 2.8:an. drivaxeln är endast r32 på golf 4:an. Tråget är bökigt har själv svetsat d men skulle hellre skaffat nytt då d är alu
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 03 dec 2013 17:53 Svara med citat
Om du vet vilken del du saknar, kolla numret på den och sök på bildelsbasen, då får du ju upp vilka andra bilar den delar ursprung ifrån.
Alternativt köp beggat direkt via bildelsbasen.
Eller Tyska ebay.

Ibland får man upp fler och bättre sökresultat om man söker på www.ebay.de har jag märkt. Smile