Björnhallestrand
Golf 4 TDI Ort: Stockholm |
| Tis 19 nov 2013 10:27 |
|
Har en Golf manuell v6 2001a.
Felkod:
1155 Clutch Mechanical malfunction sporadic fault
Provat lägga ström på den gamla då är den helt knäpptyst. Provade knacka på den samtidigt som jag la ström på, då hoppade den igång, så jag bytte pumpen till en frabriksny, men fyrhjulsdriften funkar ändå inte, och felkoden ligger kvar och raderar man den så återkommer den efter ett tag. (haldexpatron med olja byttes samtidigt som nya pumpen byttes)
Kollat kontaktstycket i bak kant av diffen som brukar oxidera men de ser fint ut.
Någon som har nå tipps och ideer?
|
|
valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå |
| Tis 19 nov 2013 16:49 |
|
Du kan ju prova mata direkt ström å köra en sväng å se att d fungerar. Gjorde så själv ett tag då ja saknade lite kablar vid pumpbyte
|
|
Björnhallestrand
| Ons 20 nov 2013 8:22 |
|
Någon som fyllt på olja i haldexen?
Fyller jag på via bottenpluggen eller via nivåpluggen? Vw Golf 4-motion V6=DÖD
Vw Golf TDI -98
Vw Passat TDI -03
|
|
valp2k
| Ons 20 nov 2013 9:24 |
|
| Jag har fyllt på via nivåpluggen höger upp ovanför kardan tittande bakåt.
|
|
Björnhallestrand
| Tis 26 nov 2013 7:38 |
|
Någon som vet om man kan lägga konstant ström på haldex pumpen och få fyrhjulsdriften att vara aktiv hela tiden? (vet att man inte skall köra så men bara för att se om mitt styrdon är boven i de hela eller inte) Vw Golf 4-motion V6=DÖD
Vw Golf TDI -98
Vw Passat TDI -03
|
|
Björnhallestrand
| Lör 30 nov 2013 21:29 |
|
Ingen som provat det? Vw Golf 4-motion V6=DÖD
Vw Golf TDI -98
Vw Passat TDI -03
|
|
valp2k
| Mån 02 dec 2013 9:46 |
|
| Jodå jag har. Kopplade skiten på bakljuset då ja felsökte lite å inte hade lödgrejor till hands. så blev att ja körde så i nån månad till och med
|
|
Björnhallestrand
| Mån 02 dec 2013 13:05 |
|
Då borde de funkar med andra ord......funkerar de inte vafan kan de då vara för strul!? Vw Golf 4-motion V6=DÖD
Vw Golf TDI -98
Vw Passat TDI -03
|
|
valp2k
| Mån 02 dec 2013 13:18 |
|
Låter som du har avbrott i kablaget till pumpen om inte d så styrenheten. Men kör konstant ström på pumpen å se om fyrkrafset funkar. Även om du har felkod lagrade ska d inte spela nån roll i detta fallet
kom ihåg att du kan koppla den så den går fel håll!
|
|
Björnhallestrand
| Tis 03 dec 2013 7:45 |
|
Jag har provat tändningsström på nu och jävlar va fett nu funkar fyrhjulsdriften bra! Troligtvis stårenheten paj.....
Tack för alla tipps.....Nu får de börja snöa DUKTIGT! Vw Golf 4-motion V6=DÖD
Vw Golf TDI -98
Vw Passat TDI -03
|
|
Björnhallestrand
| Tor 05 dec 2013 8:23 |
|
Någon som vet vad de blir för fördelning på drivningen i % när man kopplar förbi styrenheten till haldexen (Tändnings ström till pumpen)
??? Vw Golf 4-motion V6=DÖD
Vw Golf TDI -98
Vw Passat TDI -03
|
|
valp2k
| Tor 05 dec 2013 10:18 |
|
D blir precis samma som innan. Dock är din styrenhet inte paj för då hade du inte fått liv i grejorna alls då den tar signal från abs givarna för att få fyrkrafset Utan d är ett kabelfel!
Glömde säga att du sliter mest troligen ut pumpen i förtid genom att ha på tändningström då den aktiveras normalt sett efter 800rpm har jag för mig.
|
|