Forum - Golf 6 (09-13) - Takbox

mikka528
Golf 6 GT 140 TDI -10 Ort: Nyköping
Mån 30 sep 2013 20:50 Svara med citat
Snart är ju vintern här och jag har tröttnat på att ha skidorna inne i bilen, tar ju så mycket plats och jag kommer nån vacker dag skära sönder ett säte med stålkanterna...

Så funderar på att slå till på takbox men är det någon som vet vilka modeller som passar bra och/eller inte alls?

Finns det någon måttabell för fästpunkter takräcke och vad max/min mått är för att bakluckan ska gå fritt?

PS, det är en vanlig hatch-back som jag har
mikka528
Golf 6 GT 140 TDI -10 Ort: Nyköping
Mån 16 dec 2013 17:03 Svara med citat
Ifall det är någon annan som hamnar i samma sits som jag så kan jag bara meddela att måtten behöver man inte oroa sig över, de flesta boxarna passar på Golfen.

Slog till på en Packline Basic F, den har det smarta izi2 connect snabbfästet som ska passa alla räcken, har ett Thule Wingbar och vet inte om jag håller med om att det passar så bra där. Själva fästbygeln når nämligen inte runt räcket så det ser lite udda ut.

Tipset är alltså att om man ska köpa räcke och inte siktar in sig på Thuleboxar är att inte köpa Wingbar, tror nog att det inte är så enorm skillnad i ljudnivå mellan ett sånt och ett vanligt fyrkantsräcke heller, det är dessutom bra mycket billigare.