candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 14 feb 2013 17:51
sap skrev:
Vad tänker du på??
Du skriver att det står att du ska kolla vänster dimbakljus. Undrar varför det "vänster"
Det finns bara ett och det sitter på vänster sida. Det borde bara stått : Kontrollera dimbakljuset.
Tor 14 feb 2013 18:06
sap skrev:
Oki de står :
check
left
rar fog light
Jag hade också något märkligt med min bil första året. Flera gånger efter att jag hade tvättat bilen så tändes en lampa på instrumenpanelen om att en lampa var trasig någonstans på bilen, men alla lampor fungerade.
Jag slog av tändningen och startade bilen igen, då var indikeringen om trasig lampa inte tänd mer
Mycket märklig, VAG-verkstaden hade ingen frklaring till det heller. Tydligen var det något litet glapp eller tillfällig dålig kontakt någonstan. Nu är det snart ett år sedan det hände
Så om ditt dimbakljus fungerar som det ska så kanske du också har något liknande fel?
Du skriver att det står att du ska kolla vänster dimbakljus. Undrar varför det "vänster"
Det finns bara ett och det sitter på vänster sida. Det borde bara stått : Kontrollera dimbakljuset.
Är det detsamma med backljus? Att det endast finns ett? Och det är på höger sida?
Lör 08 jun 2013 19:33
Aktsu skrev:
Är det detsamma med backljus? Att det endast finns ett? Och det är på höger sida?
Stämmer bra det, och enligt mig är backljuset riktigt dåligt, lyser knappt upp något.
Stämmer bra det, och enligt mig är backljuset riktigt dåligt, lyser knappt upp något.
Nä men ingen som testat att sätta in en kraftigare LED-lampa som backlampa? Om min LED-ficklampa är något att gå efter finns det rejält med kräm i dessa lampor.
Har dock inte testat än, för jag upplever samma sak, mkt. dåligt backljus (MK2an har betydligt bättre). Inga problem vid denna tiden på året, men andra halvan.
W21W är det, bytte min mot en starkare led-lampa men tyckte inte det blev någon större skillnad. Har bytt tillbaka nu eftersom jag fick en indikering för trasig glödlampa så fort jag la i backen.
W21W är det, bytte min mot en starkare led-lampa men tyckte inte det blev någon större skillnad. Har bytt tillbaka nu eftersom jag fick en indikering för trasig glödlampa så fort jag la i backen.
Tack.
Ska se vad som finns, kul att testa om inte annat.
Tor 20 jun 2013 17:10
fastson skrev:
Tack.
Ska se vad som finns, kul att testa om inte annat.
Bra fastson, du håller i testerna och meddelar när du hittar något bra som fungerar
På tal om dåligt backljus så bytte jag i fredags till en led-lampa i backljuset (utan felkod om man polvände den rätt), det blev mycket vitare ljus, vet inte om det blev så mycket starkare dock.
Jag monterade också ett extra led-backljus (5x3w) under kofångaren som lyser upp riktigt bra, ska nog sätta ett till så det blir symmetriskt.
Det tänds ihop med orginal backljus då jag tog matningen från den kabeln vid den vänstra C-stolpen där kontakterna sitter som går upp till bakluckan. Där finns även en bra jordpunkt.
Men hittade ett likadant extra backljus på e-bay som jag nog ska beställa och sätta på högra sidan.
Monterade det utan att göra några nya hål i plast eller plåt.
Sön 01 dec 2013 13:48
bischan skrev:
På tal om dåligt backljus så bytte jag i fredags till en led-lampa i backljuset (utan felkod om man polvände den rätt), det blev mycket vitare ljus, vet inte om det blev så mycket starkare dock.
Jag monterade också ett extra led-backljus (5x3w) under kofångaren som lyser upp riktigt bra, ska nog sätta ett till så det blir symmetriskt.
Det tänds ihop med orginal backljus då jag tog matningen från den kabeln vid den vänstra C-stolpen där kontakterna sitter som går upp till bakluckan. Där finns även en bra jordpunkt.
Men hittade ett likadant extra backljus på e-bay som jag nog ska beställa och sätta på högra sidan.
Monterade det utan att göra några nya hål i plast eller plåt.