Har köpt en Led Light WD-12N10 och ska montera den på min golf.
Tips och idéer hur man kan montera den under nummerplåten och var kan man fästa den - inne i gallret?
Hur får man bort alla front-plast-grejer?
Var hittar man enklast ström från helljuset (till reläet) och var går man in i kupén om man vill sätta en strömbrytare på äkta plats?
Graevskopa Golf 6 Variant 1.6 TDI BMT Ort: Gällivare
Tor 28 nov 2013 13:13
Sett en del som köpt ett vanligt extraljusfäste som monteras baki nummerskylten men vänt den upp och ner så fästena hamnar under skylten istället som på bilden nedan. Det ovannämnda kanske är enklast men estetiskt snyggast kanske vore och modifiera in den i grillen på något vis. Resterande frågor om vart du ska ta ström ifrån får någon annan svara på
[/quote]
Graevskopa Golf 6 Variant 1.6 TDI BMT Ort: Gällivare
Tor 28 nov 2013 13:22
Hittade det här också där de monterat LED-ramp ovanför på ett extraljusfäste på en Golf 7, så om du vill ha under är det det väl bara att vända på steken...
marcusjj skrev:
Nu har rampen kommit! Monterade den nyss. Riktigt gedigen.
För er andra som ska montera extraljus så kan man sno styrstömmen ifrån vänster (framifrån sätt) lampa väldigt enkelt då kabelkontakten sitter utanför lykthuset! Vit-lila kabel för helljus.
Under bilbatterihyllan finns en kabelgenomförning med lediga "vårtor" som man rycker bort på en av dessa, där man kan trä en ledning i genom med hjälp an en liten bit påtejpad tjock ståltråd
En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Jag monterade en led-ramp på min Golf -2011 för ett tag sedan. Köpte biltemas extraljusfäste för 3 extraljus. Monterade det bakom nummerskylten, uppochner. Sedan kapade jag ett plattjärn och lackade det svart och monterade det längs de 3 fästpunkterna på fästet, sen monterade jag rampens fästen i plattjärnet. Då blev det ordentligt stabilt, så det inte "hoppar" när man kör. Sedan tog jag helljusström till relät från kabelhärvan in till lyktan fram, det var ett rent helvete för det var trångt och kablarna är sanslöst tunna... Sen kom nästa elände att få ner strömkabeln från relät till rampen. Det finns inte många hål att få igenom den på.... Men det gick till sist. Lycka till!!
Tack så mycket för alla råd.
Har nu köpt ett extraljus-fäste för att montera bakom nummerplåten.
Min nästa fråga är hur jag tar mig in bakom stötfångaren för att fästa plåten?
tar jag bort skyddsplasten under bilen eller tar jag bort plastgrejen framför kylaren uppifrån?