Såhär tänker jag; en variant 1,6 (bara multifuel finns väl i variant utförande?) manuell (dsg trubbel är inte välkommet) går det att köra 95, eller är 98 ett måste? (Finns knappt 98 pumpar kvar) hur är servicen vad gäller multifuel? något filter som ska bytas vart 500mil? Framförallt hur långt räcker en tank för er? Kommer den upp i värme fort vintertid?
Tsi:n då? Har läst om alla fel med kedjan som verkar vara relativt vanliga. Låter oroväckande.
Har även funderat på 1,9 diseln, trevlig maskin, låg skatt (kör V70 D5 idag) är det samma som i de äldre vw/audi bilarna?
Har funderat på 06-10/11 beroende på pris/vad jag får i inbyte.
Borde kanske fråga i den andra tråden, men -09-10/11 hur mycket är samma som i -04-08? Är bakluckan mindre, 1,6 bensinaren är den samma mulifuel? 1,2 tsi är det trubbel med den med? (finns någon ute inom min budget såg jag)
Kör kring 2000 mil om året, men sett att diseln har låg skatt därav intresset för tdi.
Fsi motorerna som kom i början av 2000talet går bäst på 98 oktan, annars duger 95 oktan, alla motorerna kan köra på 95 oktan knacksensorn justerar tändningen
oljebyte bör vara utfört varje <1500mil annars pruta ordentligt på priset
En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera