Forum - Golf 6 (09-13) - 4m

Cyco
Golf 6 Ort: Tierp
Lör 07 dec 2013 16:38 Svara med citat
Nån som vet om detgåratt konvertera till 4wd i efterhand ?
Har funderat på det, golfarna finns ju me det så det borde inte vara nått problem, förutom priset då....
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 07 dec 2013 17:53 Svara med citat
Cyco skrev:
Nån som vet om detgåratt konvertera till 4wd i efterhand ?
Har funderat på det, golfarna finns ju me det så det borde inte vara nått problem, förutom priset då....

Allt går att ordna om man verkligen vill och har pengar, för det lär kosta en hel del.
Blir garanterat billigare att byta till en Golf som har 4wd från början.
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Lör 07 dec 2013 18:08 Svara med citat
är inte karossen på 4wd annorlunda åsså ?

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 07 dec 2013 18:40 Svara med citat
Rent ekonomiskt tror jag det är bättre att sälja den du har och köpa en annan med 4-motion.

Skulle du däremot bygga om den du har så ska den registreringsbesiktigas om det går. Den dagen du vill sälja den så är det en ”bastard”, dvs. ett fordon som inte är OEM- mässigt. Ungefär som en direktimporterad modell med en konfiguration som ej finns i Sverige.

Ska du ha den tills den blir gammal så spelar det ju mindre roll vad den är värd efter ombyggnad. Dock gissar jag på att ombyggnaden sänker värdet. Man ska ju vara rädd om pengar Smile .

/Peter

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Cyco
Lör 07 dec 2013 21:25 Svara med citat
Hade ja varit snart så hade ja köpt en 4wd direkt, men jag är så nöjd me bilen så har tänkt köra den till graven. O då spelar ju den eventuella värdeminskningen mindre roll. Jag får ta o ringa till folkvagn o kolla om det ens är möjligt.
candyweiss
Lör 07 dec 2013 21:38 Svara med citat
Cyco skrev:
Hade ja varit snart så hade ja köpt en 4wd direkt, men jag är så nöjd me bilen så har tänkt köra den till graven. O då spelar ju den eventuella värdeminskningen mindre roll. Jag får ta o ringa till folkvagn o kolla om det ens är möjligt.

Kan nog med säkerhet säga att det är inget som VAG tar på sig att göra.
Cyco
Lör 07 dec 2013 21:43 Svara med citat
candyweiss skrev:
Kan nog med säkerhet säga att det är inget som VAG tar på sig att göra.

Du tänker på garantier o sånt ?
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 07 dec 2013 22:42 Svara med citat
Cyco skrev:

Visst, ska man behålla bilen kommer det i ett annat läge Regular Smiley .

Men....:
T.ex. Golf 6 R har betydligt högre bagage golv än en GTI 6 (R har mindre bagageutrymme). 4-motion är orsaken till det. Således skiljer sig bottenplattan mellan 2wd och 4-m. Det är en gissning Confused .

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
candyweiss
Sön 08 dec 2013 0:06 Svara med citat
Cyco skrev:
Du tänker på garantier o sånt ?

Nej, hela jobbet med att bygga om din bil.
Cyco
Mån 09 dec 2013 19:52 Svara med citat
Pratade med VAG i dag om eftermontering av 4-motion , han jag pratade med sa att det går , MEN , dom rekomenderade det inte då det var billigare att köpa en ny bil.
Så då behöver jag inte fundera på det nått mer.