Forum - Golf 6 (09-13) - Fukt på insidan av vindrutan!!

sap
Golf 6 1.4 122 Ort: Katrineholm
Tis 14 jan 2014 13:30 Svara med citat
Hej...

På min bil(Golf 6 TSI 122 2010) samlas det en väldigt massa fukt på insidan av vindrutan, så mycket att man får använda gummiskrapa för att kunna se ut.
Vad kan detta bero på?
Kan man göra något åt det?

Det har bara blivit mer och mer under åren...

SAP
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Tis 14 jan 2014 14:38 Svara med citat
Kan vara som det med diskuterats en del på forumet om att recirkulations spjällets ställmotor inte fungerar, utan återcirkulerar kupéluften.
Som i sådana fall direkt ger immiga rutor men tas ändå snabbt bort med reglaget på "snabbavfrostning" och fullt blås mot vindrutan.

Även ett igensatt kupéluftfilter kan med ge sådana fenomen så är inte detta bytt på ett tag så kan detta vara en bra början.
sap
Tis 14 jan 2014 18:25 Svara med citat
Tack!!!

SAP
lars_tech
Golf 6 Multifuel Ort: Umeå
Fre 17 jan 2014 2:10 Svara med citat
Här är en JÄTTEVARNING på sin plats!
Det KAN nämligen vara avrinningslådan under vindrutan som är igensatt av gamla löv mm. Jag hade en Mercedes som det blev så på, jag kollade aldrig dränaget från avrinningslådan, sista två åren jag hade den stod den ute i närheten av några björkar. Imma började uppträda på insidan.
Det man bör kolla är om golven är blöta under golvmattorna! Då är det fara å färde. Jag hade 200 liter vatten i coupen i golvet. -Fick skrota bilen!
Efter det kollar jag avrinningen m i n i t u ö s t.
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Fre 17 jan 2014 7:32 Svara med citat
Jo det stämmer om även denna har den konstruktionen annars riskaeras som sagt rena fotbadet invändigt.
Så klart är värt att kolla upp. Thumbs up
sap
Fre 17 jan 2014 9:36 Svara med citat
Jag ska kolla Brick wall

SAP