Forum - Golf 7 (13-19) - Har någon beställt nya golf7? Det har jag!

Exskodaägare
Golf 7 tsi 122 dsg Ort: Linköping
Sön 30 sep 2012 16:17 Svara med citat
Hej jag är ny här har varit med i skodaklubben innan då vi under 12 års tid har kört skoda octavia. Men nu blir det istället en ny golf tsi 122 dsg masterpaketet och pluspaket samt nav och xenonljusen, pacifik blue och shetland färgen i inredningen. Är det någon mera här som har beställt den nya bilen? Vore roligat att höra hur andra tänker och vilken motor och utrustning som är populära. MVH Roger P.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 30 sep 2012 16:58 Svara med citat
När blir det leverans?
Exskodaägare
Sön 30 sep 2012 21:31 Svara med citat
candyweiss skrev:
När blir det leverans?

Har ännu inte fått leverans datum men fabriken startar tillverkningen i nästa vecka och sedan levereras återförsäljarnas bilar til v46 då det är sverige premiär för nya golfen, men i början av dec gissade säljaren. Så jag hoppas jag får den innan nyåret för då blir den miljöklassad blir det leverans efter nyår så blir det inte.
MVH Roger P:
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Sön 30 sep 2012 23:27 Svara med citat
Grattis

Vad landar priset på?

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
Sason
Ingen VW Ort: Umeå
Mån 01 okt 2012 14:23 Svara med citat
Tillverkningen startade redan i Augusti (Wolfsburg).

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-golf-vii-produktion-laeuft- an-produktionsstart-in-wolfsburg-5357041.html

Vet inte vilka fler produktionsorter VW tänkt för Golf 7. Grattis till din kommande bil!
Är nyfiken på valmöjligheter som finns på Golf 7 vs Golf 6. Tänkte oss en Golf 6 GT lätt begaganad eller ny. Kombon skinnklädsel och lull lull är inte så vanlig som det verkar... Ska avvakta november då jag förhoppningsvis hunnit klämma och provkört Golf 7. På bilder verkar 7an ha större skuff än 6an.
Kanske läge att vänta?!
Exskodaägare
Mån 01 okt 2012 17:46 Svara med citat
Sason skrev:
Tillverkningen startade redan i Augusti (Wolfsburg).

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/vw-golf-vii-produktion-laeuft- an-produktionsstart-in-wolfsburg-5357041.html

Vet inte vilka fler produktionsorter VW tänkt för Golf 7. Grattis till din kommande bil!
Är nyfiken på valmöjligheter som finns på Golf 7 vs Golf 6. Tänkte oss en Golf 6 GT lätt begaganad eller ny. Kombon skinnklädsel och lull lull är inte så vanlig som det verkar... Ska avvakta november då jag förhoppningsvis hunnit klämma och provkört Golf 7. På bilder verkar 7an ha större skuff än 6an.
Kanske läge att vänta?!

Ja men för den svenska markanden börjar tillverklningen i den här veckan alltså v. 40 detta enligt säljaren på vw i Linköping.
MVH Roger P.
Exskodaägare
Mån 01 okt 2012 17:49 Svara med citat
Sam skrev:
Grattis

Vad landar priset på?

Jag fick den för 230.000 listpriset är 249.000 så jag är mycket nöjd med det priset.
MVH Roger P.
Hetero design
Golf 7 Tsi 140 GT Ort: Kungsbacka
Ons 03 okt 2012 18:27 Svara med citat
Har beställt en Golf 7 TSI 140 GT och säljaren tror den dyker upp runt 15 November
PeterV
Ingen VW Ort: Huddinge
Fre 05 okt 2012 19:28 Svara med citat
Exskodaägare skrev:
Jag fick den för 230.000 listpriset är 249.000 så jag är mycket nöjd med det priset.
MVH Roger P.

Bra pris.
Jag funderar också på att köpa nya Golf så det är bra att höra vilka priser andra har fått, när det blir dags för prutningen. Wink
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 05 okt 2012 19:47 Svara med citat
Exskodaägare skrev:
MVH Roger P.

Har för mig att man får 7% rabatt om man inte har inbyte och om det inte är en kampanjbil.
Det verkar till att stämma bra med 7% på ditt pris.
Micke_47
Golf 7 1,6 TDI 105 4Motion Ort: Örnsköldsvik
Fre 12 okt 2012 10:45 Svara med citat
Har beställt en 1,6 TDI 105 4Motion med Masterspaket + Dieselvärmare.

Blir min första Golf så det känndes lite spännande att beställda den utan att fått känna på den.

Leveranstiden är beräknad till V50.-51
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Sön 18 nov 2012 19:59 Svara med citat
Hetero design skrev:
Har beställt en Golf 7 TSI 140 GT och säljaren tror den dyker upp runt 15 November

Har du fått bilen?
wide
Sön 18 nov 2012 20:00 Svara med citat
Nån som fått mer än 7% på priset?. Borde man inte kunna komma närmare 10% Smile

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
PeterV
Sön 18 nov 2012 21:25 Svara med citat
Jag har inte börjat prisförhandla ännu. Tänkte provköra den nu i veckan. Spännande att se hur den är på kupébuller på dålig motorväg. Många tester har verkat oroliga för just det.
Någon annan som provkört?
wide
Sön 18 nov 2012 21:31 Svara med citat
PeterV skrev:
Jag har inte börjat prisförhandla ännu. Tänkte provköra den nu i veckan. Spännande att se hur den är på kupébuller på dålig motorväg. Många tester har verkat oroliga för just det.
Någon annan som provkört?

Jag körde en GT 140 dsg med 17" med 225 bredda friktions hjul. Den gick förvånadsvärd tyst och fint! Smile
PeterV
Sön 18 nov 2012 21:43 Svara med citat
wide skrev:
Jag körde en GT 140 dsg med 17" med 225 bredda friktions hjul. Den gick förvånadsvärd tyst och fint! Smile

Låter positivt! Very Happy
Jag vill ha min GT med 15" och ballongdäck men VW vägrar leverera. Wink
wide
Tis 20 nov 2012 18:18 Svara med citat
PeterV skrev:

Varför då??, lite sportigt vill man väll ha?.. Laughing
wide
Tis 20 nov 2012 18:21 Svara med citat
Exskodaägare skrev:
MVH Roger P.

Det där var bra. Har försökt runt sthlm och kommer inte upp till 7% rabatt vid rent köp. Toksvårt att pruta verkar det som.. Very Happy

Nån som är sugen på att lägga till extra nybilsgaranti?
PeterV
Tis 20 nov 2012 18:29 Svara med citat
wide skrev:
Varför då??, lite sportigt vill man väll ha?.. Laughing

Ljudet.
Jag vill ha en så pass tyst Golf som möjligt.
Idag provkörde jag TDI105 och TSI 140 GT.
TDI105 med 16" däck hade ett acceptabelt vägbuller på grov motorväg tyckte jag.
Däremot var vindbruset påfrestande, i och för sig blåste det lite ute men ändå. Värst var det i 180 km/h.
TSI 140 GT med 17" däck bullrade alldeles för mycket för min smak.
Men jag gillade bensinmotorn bättre än dieseln.
wide
Tis 20 nov 2012 18:37 Svara med citat
Ok, var dessa vinterhjul. Tyckte GTn med 17" friktion var helt ok.
Tycker oxå bensinaren är trevligast, åker diesel nu. Aldrig mer diesel...Smile

INSTAGRAM //FaceliftGT//
PeterV
Tis 20 nov 2012 18:47 Svara med citat
wide skrev:
Ok, var dessa vinterhjul. Tyckte GTn med 17" friktion var helt ok.
Tycker oxå bensinaren är trevligast, åker diesel nu. Aldrig mer diesel...Smile

Ja friktionsdäck.
Men jag är oerhört känslig för ljud och borde egentligen köpa en Lexus LS600h, men den är ju så förbaskat dyr!
Så det får bli en Golf istället. Men jag tar gärna 15" hjul om det blir tystare, det går före utseendet för mig.
wide
Tis 20 nov 2012 18:54 Svara med citat
Haha ok, vad tyckte du om stereon?

INSTAGRAM //FaceliftGT//
PeterV
Tor 22 nov 2012 22:40 Svara med citat
wide skrev:
Haha ok, vad tyckte du om stereon?

Ganska bra. Inte riktigt lika bra som Bose stereon i min Cadillac.
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 23 nov 2012 1:16 Svara med citat
PeterV skrev:

Dina främre bromsskivor går rimligtvis inte in under ett par 15"-hjul. Så om du vill ha en GT som även inkluderar främre bromsarna så är det 16" som tydligen gäller.
cadwal
Golf 7 1.4 GT 140 -13 Ort: Örebro
Fre 23 nov 2012 9:47 Svara med citat
MiWi skrev:
Dina främre bromsskivor går rimligtvis inte in under ett par 15"-hjul. Så om du vill ha en GT som även inkluderar främre bromsarna så är det 16" som tydligen gäller.

Hm? Det står 15" plåtfälg på specen för vinterdäcken jag köpte med....
PeterV
Fre 23 nov 2012 10:12 Svara med citat
MiWi skrev:

Som cadwall säger, rekommenderar VW i Golf broschyren 15" på vinterdäck på TSI140GT. Så det verkar funka.
Fulldynamix
Golf 6 TDI 12 Ort: Göteborg
Sön 25 nov 2012 18:38 Svara med citat
Provkörde golf7 Tdi i veckan, en kort tur och jag slängde ett öga på bakvagnsuppningen och såg att
det var inte indviduell upphängning längre utan ett
rak bakaxel rör, är detta för att minimera antalet upphängningspunkter? och kontakt med kaross för att få ned vägljud? Man kan nog då ha större gummibussningar.
PeterV
Sön 25 nov 2012 18:44 Svara med citat
Fulldynamix skrev:
Provkörde golf7 Tdi i veckan, en kort tur och jag slängde ett öga på bakvagnsuppningen och såg att
det var inte indviduell upphängning längre utan ett
rak bakaxel rör, är detta för att minimera antalet upphängningspunkter? och kontakt med kaross för att få ned vägljud? Man kan nog då ha större gummibussningar.

VW säger att det är för att få ner vikten, och antagligen också för att göra bilen billigare, men de motorstarkare modellerna har multilänk.
Ja, kanske påverkar det även bullret i kupén jag vet inte. Tdi105 var ju i alla fall klart tystare än TSI140, jag tror det beror på hjulstorleken men kanske även bakaxeln spelar in?
Fulldynamix
Golf 6 TDI 12 Ort: Göteborg
Sön 25 nov 2012 19:18 Svara med citat
Jo ,verkar har bantat bort 30 kilo på en 7a. Det är mycket. Tack för svaret.
wide
Sön 25 nov 2012 19:49 Svara med citat
Körde 140hk DSG för andra gången. Fan en riktigt rolig bil.
Kommer att beställa en sådan om ett par v Smile. Bara bestämma hur lite utrustning man klara sig med Smile

INSTAGRAM //FaceliftGT//
Sida 1, 2, 3 ... 15, 16, 17  >