Forum - Golf 7 (13-19) - Vindrutetorkare

sunesh
Golf 7 105tsi Ort: Lindesberg
Tor 29 jan 2015 16:34 Svara med citat
Jag har fått problem med att torkarna inte stannar kvar längst tillbaka när jag stänger av tändningen så hoppar torkarna upp en bit på rutan ca 3 cm och stannar där torkarna fungerar med alla inställningar från intervall till full fart
?Vad kan det vara som gör att det blir så
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm
Tor 29 jan 2015 22:33 Svara med citat
sunesh skrev:
Jag har fått problem med att torkarna inte stannar kvar längst tillbaka när jag stänger av tändningen så hoppar torkarna upp en bit på rutan ca 3 cm och stannar där torkarna fungerar med alla inställningar från intervall till full fart
?Vad kan det vara som gör att det blir så

Det verkar vara en VW feature... Är samma på min och på alla nyare VW. Påverkar inte mer än att det ser lite lattjo ut... tror det är en bugg eller nån ändläges kalibrering.
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Fre 30 jan 2015 7:36 Svara med citat
Så är det då inte på min och då har jag en 1,4 GT R-Line 2015. Jag tror inte att det ska vara så, kolla med verkstan medan du har garanti för när den är slut så får du betala allt.
sunesh
Fre 30 jan 2015 9:19 Svara med citat
Pensionären skrev:
Så är det då inte på min och då har jag en 1,4 GT R-Line 2015. Jag tror inte att det ska vara så, kolla med verkstan medan du har garanti för när den är slut så får du betala allt.

Du har rätt mina torkare stannade längst ner förut utan att hoppa upp en bit jag ska åka till verkstan och fråga dom
jag har garanti kvar till slutet på juli
Sodan
Fre 30 jan 2015 10:09 Svara med citat
Pensionären skrev:

Är du helt säker på det? De hoppar och lever sitt eget liv på min och även på lånebilen jag hade nu när jag lämnade in den på andra garantijobb.

Även kollegorna snackar om detta på deras personalbilar..
sunesh
Fre 30 jan 2015 10:36 Svara med citat
Sodan skrev:
Det verkar vara en VW feature... Är samma på min och på alla nyare VW. Påverkar inte mer än att det ser lite lattjo ut... tror det är en bugg eller nån ändläges kalibrering.

Jag provade på min bil igen nu gick torkarna tillbaka och stannade längst ner provade med intervalltorkning då sjönk torkarna ner sista biten sakta men stannade i botten och dom hoppade inte upp när jag stängde av tändningen
Sodan
Fre 30 jan 2015 12:35 Svara med citat
sunesh skrev:
Jag provade på min bil igen nu gick torkarna tillbaka och stannade längst ner provade med intervalltorkning då sjönk torkarna ner sista biten sakta men stannade i botten och dom hoppade inte upp när jag stängde av tändningen

Den gången ja Wink mina gör lite olika varje gång tycker jag. Oftast står de still men då och då rycker de till
Outrunner
Golf 7 Tsi-110 Ort: Herrljunga
Fre 30 jan 2015 13:11 Svara med citat
Har läst nånstans att de gör så för att torkarbladen inte ska tryckas med samma vinkel mot rutan när de vilar.
Alltså flyttas viloläget någon/några cm då o då.
På min har de olika vilolägen så jag har sett det som naturligt/ok.
Fast det ser ju lite konstigt ut
Sodan
Fre 30 jan 2015 15:06 Svara med citat
Outrunner skrev:
Har läst nånstans att de gör så för att torkarbladen inte ska tryckas med samma vinkel mot rutan när de vilar.
Alltså flyttas viloläget någon/några cm då o då.
På min har de olika vilolägen så jag har sett det som naturligt/ok.
Fast det ser ju lite konstigt ut

Låter som en grej man skulle kunna komma på idag....