Forum - Golf 4 (98-04) - Byta nyckel "skal" +byte av knappbelysning

larrens84
Golf 4 1.6 -00 2D Ort: Öckerö
Tor 23 jan 2014 20:30 Svara med citat
Tjenare alla golfare Wink Köpte mig en 2 dörrars Golf 4 (-00) för några veckor sen o e supernöjd Very Happy Frågorna då...täcklocken till strålkastarmunstyckena är bortmonterade p.g.a omlackering, finns det ngt sätt att få upp munstyckena i "arbetsläge" för enklare montering av täcklocken? Nästa fråga är ang, nyckel skalet som helst ska bytas till nytt o fräscht, Har en likadan nyckel som på bifogad bild ...753 A, frågan är då om jag måste köpa en exakt likadan på t.ex E-bay eller om man kan köpa vilken som helst så länge det är en liknande med 2 knappar? Sista frågan så, kan man byta knappbelysningen till blå istället för röd? Och finns det ngn bra guide för detta isf? Tacksam för svar, simma lugnt /Jock3 Bild
fredde94chr
Golf 4 GTI-99 Ort: Lund
Lör 25 jan 2014 19:10 Svara med citat
larrens84 skrev:
Tjenare alla golfare Wink Köpte mig en 2 dörrars Golf 4 (-00) för några veckor sen o e supernöjd Very Happy Frågorna då...täcklocken till strålkastarmunstyckena är bortmonterade p.g.a omlackering, finns det ngt sätt att få upp munstyckena i "arbetsläge" för enklare montering av täcklocken? Nästa fråga är ang, nyckel skalet som helst ska bytas till nytt o fräscht, Har en likadan nyckel som på bifogad bild ...753 A, frågan är då om jag måste köpa en exakt likadan på t.ex E-bay eller om man kan köpa vilken som helst så länge det är en liknande med 2 knappar? Sista frågan så, kan man byta knappbelysningen till blå istället för röd? Och finns det ngn bra guide för detta isf? Tacksam för svar, simma lugnt /Jock3 Bild

Tjena, skalet kan du köpa, men du måste då flytta över all elektronik inkl chip om det finns till imobilizern. Vad för knappbelysning menar du?
valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå
Lör 25 jan 2014 21:36 Svara med citat
Plattorna till högtryckspolningen drar du rakt ut kan behövas lite våld. Sen hakar du bara lös dom inte svårare än så Smile
larrens84
Tis 28 jan 2014 10:41 Svara med citat
Tack för svaren Smile Ursäkta om jag va otydlig ang. "knappbelysningen" Jag menade bakgrundsbelysningen till reglage/vred/knappar i kupén Wink funderar på att köpa en komplett nyckel med elektronik/transponder o koda om den själv, värt ett försök Wink Jo ang. plattorna så e de tvärtom jag vill göra, dom är bortmonterade nu o skall monteras fast igen Smile
_David_
Golf 1 1.6 -83 Ort: Ockelbo
Tis 28 jan 2014 11:21 Svara med citat
För att montera plattorna så trycket du bara fast den i spolarna som du ser om du kollar i hålet, tar bara nån sekund att göra:)
larrens84
Tis 28 jan 2014 15:03 Svara med citat
Ok, tackar för detta. Ska testa senare i eftermidda Wink