Har haft min golf 4 gti från 98 nu ett år och inte haft några problem med den tills nu när kall grader kom i år!
Tänkte åka till mitt jobb som jag gör varje dag med min bil. Men jag märkte fort att något var fel för när jag slutade gasa så var det som jag började bromsa. så nu låser sig ju däcket rätt som det är. trodde först att det kunde varit handbromsen som frusit men varför skulle den kärva då?. och nu lyser ABS lampan i bilen. Någon som vet vad detta kan vara och har haft liknande problemas? Kan det vara så att ABS systemet har frusit och bråkar med mina bromsar? [/b]
Tydligen förekommande fenomen detta, men bästa vore att börja ta ut eventuell felkod för problemet som kan ge ledtrådar.
Som felorsak kan det rörs sig om dålig kontakt vid någon hjulgivare för ABS, till defekt ABS hydrulenhet som i alla fall en här på forumet håller på och byter.
Men har du möjlighet att med ställa bilen varmt ett ag för att se om det är frys orsaker som ligger bakom detta fenomn?
Ja då berodde det förmodligen på att de ansamlats snö/is kring någon ABS givares avkännings område och hindrat signalen gå fram.
Kul med så lätt lösning på problemet.