faloo
Golf 2 Fire and ice Ort: Ludvika |
| Mån 20 jan 2014 21:58 |
|
| Glöggnings lampan börja blinka idag på min golf 4 tdi highline 98 får fram felkod N146 quantity nånting. nån som har nå koll på vad det är?
|
|
Kroffe
Golf 4 1.6 -01 Ort: Örnsköldsvik |
| Mån 20 jan 2014 22:33 |
|
Är den chippad?
Quantity adjuster, har jag fel om den kan behöva en bränslepump inställning?
Får samma fel på min 90hk tdi, den är chippad/boxad och den behöver en pumpinställning.
Stänger du av bilen och startar den igen brukar den försvinna. Kroffevdubs @ Instagram.se
|
|
faloo
| Mån 20 jan 2014 22:41 |
|
| Ej chipad hjälper inte att starta om nu längre
|
|
faloo
| Mån 20 jan 2014 22:42 |
|
| Bytte kamrem å alla spännare juli 2012 har funkat kanon tills idag
|
|
Kroffe
Golf 4 1.6 -01 Ort: Örnsköldsvik |
| Mån 20 jan 2014 22:48 |
|
Beter den sig annorlunda? Min går som vanligt sen slocknar den efter man kört en stund och stänger av den. Men förmodligen är det en pumpinställning som kan behövas Kroffevdubs @ Instagram.se
|
|
faloo
| Mån 20 jan 2014 22:50 |
|
| Tycker inte det känns nån skillnad på den. men får väl se om den startar imorrn bitti, min lampa blinkar hela tiden å går inte å ta bort felkoden
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Tis 21 jan 2014 7:56 |
|
Har du felkoden så kan du ju söka på vad den brukar innebära.
Finns många sådana bra WIKI-sidor du kan använda. Nu har du inte skrivit ut felkoden så ingen annan kan ju söka åt dig heller.
När man gör det så ser man nästan direkt vad det är för saker som är tokiga.
|
|
faloo
| Tis 21 jan 2014 13:05 |
|
| Felkoden är quantity adjuster (N146) sporadic upper stop value. Nån som har nå tips på vad som ska åtgärdas. Den har börjat svajja lite på tomgången nu. Bilen är en golf 4 agr motorn. Tacksam för all hjälp
|
|
jöns
Donator 200
| Tis 21 jan 2014 14:48 |
|
P1562?
Det är tex en felkod, det du har är ju en beskrivning av vad felkoden innebär.
Så mitt förslag är att googla felkoden och läsa på en massa forum om folk som har haft samma och på så vis få en uppfattning om vad det är för galet.
|
|
jöns
Donator 200
|
faloo
| Tis 21 jan 2014 19:13 |
|
| Har kollat massa forum men ingen har hittills skrivit vad dom gjort å om dom fått bort felet. Ska kolla denna film få se. Tack för tipset
|
|
faloo
| Tis 21 jan 2014 19:14 |
|
| Har kollat massa forum men ingen har hittills skrivit vad dom gjort å om dom fått bort felet. Ska kolla denna film få se. Tack för tipset
|
|