Halloj, ja som rubriken lyder så har min "FOB" slutat fungera, bytte batteri igår o nu funkar den inte. Antar att det behövs en omprogrammering, hur gör man detta enklast då? Är det "synka med 2 nycklar" som gäller eller är det m.h.a VAG... som verkar megabökigt E de nån som har en guide eller liknande så e jag mycket tacksam, FOB jag har är HLO 1J0 959 753 A (2 knappars) till Golf mk4 sen -99. Tack på förhand
HA! Nu hoppade den igång igen Funderar på att köpa en extranyckel från E-bay eller liknande. Måste jag köpa en med Exakt!! rätt beteckning HLO 1J0 959 753 A eller funkar det med en 753...AM /DJ så länge den nya oxå har 2 knappar och sänder på samma freq (433MhZ)?? Hoppas ngn har kunskap om hur man kodar om en ny nyckel eller vet ngn bra guide ang. detta. Tacksam för svar /Jock3
Jag har gjort så en gång och det har inte varit problem efter det.
Vet inte om man kan använda det på en helt ny eller hur det är dock. Men min gick inte att använda alls för låset...
Tackar för svaren, jag har sett liknande videor på jaotube oxå. Väldigt oklart om hur det funkar med vissa FOB modeller dock, vissa är ersättningsbara/utbytbara med varandra och vissa är det inte. Den modellen jag har (HLO 1j0 959 753 A) verkar inte vara utbytbar utan då e de helt ny nyckel me transponder o omkodning på VW som gäller (fick pris igår av VW på 1200 spänn uppskattningsvis) då måste man åka till dom 2 ggr oxå en gång med regbevis o betala för en ny nyckel o en gång till för att dom ska koda om den nya nyckeln. Kanske köper en billig variant på E-bay o testar ändå, kan ju va värt