Forum - Golf 4 (98-04) - Hål i slang till vevhusvebtilation 1,6SR

IQ
Golf 1 GTI Special Ort: Västervik
Mån 10 feb 2014 15:45 Svara med citat
Tjena.
Har en Bora (Nästan en golf Smile ) 1,6SR där jag upptäckte att det var ett hål i slangen till vevhusventilationen (den lilla korta slangen fron oljepåfyllingen till insuget). Jag har förskt att hitta denna som reservdel, men kan inte hitta denna löst. Någon som har ett tips? Är det skadligt att denna har hål? Bilen har vandrande tomgång (lite hög) som varm, men fanns felkod på tomgångsmotorn, så jag tror det är den.

Har även inget centrallås samt eller fungerande dörrbelysning på förarsidan (fungerar på andra sidan). Har läst att låsen ofta är en svag punkt på dessa bilar. Men samtidigt kanske det är en kabel eftersom innberbelåsningen inte fungerar heller. Någon som vet var brytaren sitter?

Samt 3e idiotfrågan. Kamremen bör bytas vid 24000 mil 50 mil kvar. Jag gav 7000 för bilen och fungerar på att chansa och köra ett tag till. Dvs brukar de hålla lite längre än 12000 mil. Kamremsbyte är ju i princip hela bilens värde och rullar den 2 år utan ras så kan det ju vara värt att ta den risken...
fredde94chr
Golf 4 GTI-99 Ort: Lund
Mån 10 feb 2014 18:29 Svara med citat
Min sådan slang som går under insuget ner på vevhusventilationen (menar vi rätt)? pajade... vw skulle ha 500kr för den lilla slangen, jag löste det med att ta en helt vanlig runt slang Regular Smiley den som ska sitta där är ju gjuten i en viss form, men de verkar funka änså länge Regular Smiley
Är det en fin bil i övrigt hade jag inte chansar!