borjeboy
Golf 4 1.6 Ort: Varberg |
| Tis 28 jan 2014 13:20 |
|
Ska iväg och kolla på en Golf GT 1,8 TSI/160hk från 2010, ser att den varit i trafik sedan 2009-09 men iaf, några kända problem? Antar att det var första golf 6an som kom hit. Lite mer information om vad den har
ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, Komplett ifylld servicebok, LM-fälgar,
|
|
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm |
| Tis 28 jan 2014 13:33 |
|
| Komplett ifylld servicebok är en sak. Men är den korrekt ifylld? På tsi-motorerna är det extremt viktigt att den inte har gått längre än 1500 mil mellan oljebytena. Säger nån att den ska eller har varit longlife-servad så ljuger dom för den är inställd på att vilja ha serve efter 1500mil.
|
|
borjeboy
| Tis 28 jan 2014 13:37 |
|
Okej, tackar för informationen.
Tänkte med fråga den är röd, jag är medveten om att problemet med att röda bilar förr oxiderade, men det ska vara löst nu förtiden, men var det löst 2009/2010?
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
| Tis 28 jan 2014 16:29 |
|
Alla bilar oxiderar förr eller senare En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
|
|
borjeboy
| Tis 28 jan 2014 17:26 |
|
Bilen var behandlad på sådan där firma som lägger på lager, symtes också så fin som den var...
Servad som den skulle var den också..
Det ingick dessutom 1års begagnagt garanti, kunde man få så det tog jag.
Så jag slog till att köpte den, så nummera är jag ägare till en Golf 6 GT 1.8 160hk med bland annat ACC, back och framsensorer som extra
|
|
borjeboy
| Tis 28 jan 2014 21:16 |
|
| Humm, har googlat lite och sett att det finns en heldel såkallade wolfsburg edition som sålts utan ESP. Vet inte riktigt vad esp är, min nuvarande bil har inte det men det stod antispinn i annonsen och vad jag förstår är ESP antispinn (bor i södra sverige så vet i tusan om ESP är jätteviktigt här).
|
|
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad |
| Tis 28 jan 2014 21:33 |
|
Hej Borjeboy.
Angående den röda lacken. Den har högst sannolikt klarlack ovanpå den solida röda kulören. Det har min vita mk6:a som också är en 2010. Det innebär att du inte får rosa mjölkig yta när den blir äldre.
Grattis till ett bra bilköp . Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
|
|
Linkan86
Golf 7 TSI 140 GT R-line Ort: Trollhättan |
|
borjeboy
| Tis 28 jan 2014 21:43 |
|
Jodå den hade den stora klimatgrejen så man kunde ställa in grader osv.. Gick väldigt tyst också, inget himla liv från AC som vanlig AC ofta vill ge, enligt mig utan jag ställde in den på 20grader och det funkade perfekt bilen blev varm rätt fort tyckte jag..
Bilen var bra att köra, som sagt min golf från 99 har inte ESP eller, antar att om jag håller mig till dubbade däck så är det nog lungt. Bor som sagt i Varberg vi har inga norrlandsvintrar här precis.
|
|
Linkan86
|
borjeboy
| Tis 28 jan 2014 22:08 |
|
Ah då var det manuell... Trodde inte man kunde sätta tempen på en manuell, eller iaf kunde man inte det på en annan golf jag testade där luftkonditioneringen istället löpte amok.
Vidare, noterade att den hade samma defroster symbol uppe vid backspeglarna, vad gör den? Avfrostar backspegeln?
|
|
Linkan86
| Tis 28 jan 2014 22:14 |
|
Jag misstänkte det då alla Wolfsburg ska ha manuell AC.
Men om det stod ACC i annonsen så har ju inte bilfirman varit ärlig!
|
|
borjeboy
| Tis 28 jan 2014 22:59 |
|
| Linkan86 skrev: | Jag misstänkte det då alla Wolfsburg ska ha manuell AC.
Men om det stod ACC i annonsen så har ju inte bilfirman varit ärlig! |
sant. Men tror ändå på en fair deal 125.000 och den har gått 7000. Och samtidigt inte så billigt att man ska misstänka att en hund ligger begraven av vad jag kan bedöma av de få annonser som finns på blocket.
Några 1000 mer än bilpriser.se säger men å andra sidan har jag förstått att ligger priset under Vad de säger där är det nåt mysko
Förövrigt testade jag GT versionen av golf 7an för ett par veckor sedan, men jag satt inte alls bra i de stolarna. De kändes för hårda eller något kändes inte alls bra i ryggen, märkte som tur var inget alls sådant på denna..
|
|
bieer30
Golf 6 1,8 TSI GT Ort: Uddevalla |
| Sön 02 feb 2014 15:05 |
|
Hej
Jag kör en Golf GT 1,8 TSI Wolfsberg Edition-10 å måste bara säga att jag är väldigt nöjd med bilen. En liten pigg maskin under huven är perfekt när man pendlar mycket. Ända nackdelen jag har märkt sen jag köpte bilen i maj 2013 är att den är lite väl törstig på olja. Annars är jag helnöjd .
|
|
borjeboy
| Tis 11 feb 2014 1:38 |
|
| Har glömt att uppdatera att jag drog mig ur affären. Då jag kom till bilhandlaren för att hämta ut bilen så vet jag inte vad som hade hänt. men lacken på motorhuven var mer eller mindre förstörd. Den lär bli svårsåld för dem. Vet inte vad som hänt, och nej det kunde inte tänka sig att lacka om den.
|
|
fastson
Donator 100
Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar |
| Tis 11 feb 2014 21:28 |
|
Stenskott? Lackdefekt eller vad?
VW har ju en lackgaranti mot defekter på X antal år. Dåligt.
Men du lär hitta fler.
|
|
borjeboy
| Ons 12 feb 2014 14:37 |
|
Det hade hänt något med lacken, vet inte riktigt vad.
Idag ringde dock säljaren och sade att jag inte behöver betala något för att jag inte tog bilen (egentligen skulle jag betalat 1500kr enligt avtalet). Men då de kommit fram att det hänt något med bilen där. Samt att den är skickad på omlackering nu så de skulle omlackera motorhuv och vänsterfram.
|
|