Forum - Golf 4 (98-04) - Larmet startar

walliani
Golf 4 variant 2,0 Ort: Karlstad
Tis 11 feb 2014 22:10 Svara med citat
Tidigare idag tvättade jag bilen och några timmar senare startade larmet. Låste upp bilen och larmet upphörde. Stängde och låste. Efter ytterligare någon timme började det åter att tuta och då lossade jag minuspolen.

Av vilken orsak hände detta idag och vad är felet? Någon som kan svara?

per
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Tis 11 feb 2014 22:33 Svara med citat
Brukar väl vara låskistan på de bilarna som bråkar.
Kolla om innerbelysningen startar son den ska och inte startar när dörren är stängd.

Clio Sport 2,0 16v -01
walliani
Tor 13 feb 2014 22:45 Svara med citat
Jag som startade tråden har inget svar. Dagen efter att ovanstående hände monterade jag tillbaka minuskabeln, slog på tändningen under trettio sekunder, lämnade bilen och låste. sedan dess har den varit tyst. Kan det vara så att många funktioner återställs till det normala när man gör som beskrevs?
per
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Fre 14 feb 2014 12:11 Svara med citat
Är det eftermonterat larm eller originallarmet?
Mitt eftermonterade larm vill gärna tjuta lite då och då, vilket är sjukt störande.
Har plockat säkringen till det så att det bara är originallarmet som är aktiverat, då tutar inte min längre.
Gjort detta på test för att se om det är något annat som spökar, men inte kommit fram till nånting direkt.
walliani
Fre 14 feb 2014 12:46 Svara med citat
Det är originallarmet.
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Fre 14 feb 2014 15:02 Svara med citat
Jo många typer av fenomen kan lösas med så kallad "norsk reset" genom att lyfta nämnd batteri pol en stund.