mila
Golf 2 1,6 Ort: Upplands-Väsby |
| Tor 05 okt 2006 20:34 |
|
| Problem med att vår Golf 1.6 -01, började gå orent bluddra, när motorn kom upp i rätt temperatur. När motorn var kall gick den rent så fort den kom upp i arbetstemp började den att gå orent. Fick tips från VAG att det skulle vara fel på tempgivaren, ny införskaffades. Innan jag skulle skifta givare drog jag i gång motorn, då går motorn orent innan den har kommit upp i temp. Känns som den inte går på samtliga cylindrar.Finns det någon som känner till detta problem, hur får man loss den stora plastkåpan ovanpå motorn.
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
| Tor 05 okt 2006 22:22 |
|
| farsans sambo har också en 1.6a som hade nått likande problem just att den inte ville gå på alla cylindrarna, gick som en utombordare. blev inlämnad å grejer. kommer dock ej ihåg vafan dem gjorde me bilen...
|
|
mila
Golf 2 1,6 Ort: Upplands-Väsby |
| Tis 17 okt 2006 17:09 |
|
| mila skrev: | | Problem med att vår Golf 1.6 -01, började gå orent bluddra, när motorn kom upp i rätt temperatur. När motorn var kall gick den rent så fort den kom upp i arbetstemp började den att gå orent. Fick tips från VAG att det skulle vara fel på tempgivaren, ny införskaffades. Innan jag skulle skifta givare drog jag i gång motorn, då går motorn orent innan den har kommit upp i temp. Känns som den inte går på samtliga cylindrar.Finns det någon som känner till detta problem, hur får man loss den stora plastkåpan ovanpå motorn. |
Problemet är nu löst, en tändpole var defekt.
|
|
Hornet70
VW Passat FSI Ort: Stockholm |
| Lör 27 okt 2007 14:00 |
|
| Jag har ett liknade fel. Hur kan jag kontrollera om tändspolen är trasig.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|