Forum - Golf 4 (98-04) - Problem med att motorn går orent.

mila
Golf 2 1,6 Ort: Upplands-Väsby
Tor 05 okt 2006 20:34 Svara med citat
Problem med att vår Golf 1.6 -01, började gå orent bluddra, när motorn kom upp i rätt temperatur. När motorn var kall gick den rent så fort den kom upp i arbetstemp började den att gå orent. Fick tips från VAG att det skulle vara fel på tempgivaren, ny införskaffades. Innan jag skulle skifta givare drog jag i gång motorn, då går motorn orent innan den har kommit upp i temp. Känns som den inte går på samtliga cylindrar.Finns det någon som känner till detta problem, hur får man loss den stora plastkåpan ovanpå motorn.

Hustruns bil
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Tor 05 okt 2006 22:22 Svara med citat
farsans sambo har också en 1.6a som hade nått likande problem just att den inte ville gå på alla cylindrarna, gick som en utombordare. blev inlämnad å grejer. kommer dock ej ihåg vafan dem gjorde me bilen...
mila
Golf 2 1,6 Ort: Upplands-Väsby
Tis 17 okt 2006 17:09 Svara med citat
mila skrev:
Problem med att vår Golf 1.6 -01, började gå orent bluddra, när motorn kom upp i rätt temperatur. När motorn var kall gick den rent så fort den kom upp i arbetstemp började den att gå orent. Fick tips från VAG att det skulle vara fel på tempgivaren, ny införskaffades. Innan jag skulle skifta givare drog jag i gång motorn, då går motorn orent innan den har kommit upp i temp. Känns som den inte går på samtliga cylindrar.Finns det någon som känner till detta problem, hur får man loss den stora plastkåpan ovanpå motorn.


Problemet är nu löst, en tändpole var defekt.

Hustruns bil
Hornet70
VW Passat FSI Ort: Stockholm
Lör 27 okt 2007 14:00 Svara med citat
Jag har ett liknade fel. Hur kan jag kontrollera om tändspolen är trasig.