Har en golf IV 1.4 med AHW motor och när man släpper gasen så gör den ett ryck innan den börjar motorbromsa.
Det är väldigt störigt att den gör så.
Den går fint på tomgång och annars när man kör jämn hastighet.
Ibland känns det som den rycker när man drar på.
Läste någonstans att kanske gasspjället behöver rengöras och grundinställas, stämmer det?
Jag har VAGCOM och undrar om man vågar grundinställa själv?
Kan något gå fel ?
Om du är inne på grundinställning och råka knappa fel så ska det inte hända nåt.
Okej tack för infon.
Här finns inte någon guide på hur man gör och var man ska gå in i programmet?
Jag har bara kollat felkoder i VAGCOM så jag är inte van hur man använder det.
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Sön 07 nov 2010 21:11
Gå in i motor.
Tyck på kanal 04 grundinställning
Sen trycker du in 98 och enter då ska den grundinställas...kommer stå adoption pågår
Tills adoption klart.
när det är klart hoppa ur systemet och stäng av tändningen i några sekunder och efter det kan du starta motorn...klart.
Jag kollade gasspjället men det var rent och fint så efter det grundinställde jag det med vagcom och den verka inte rycka längre iaf inte alls så mycket som innan vad jag märkt änså länge.
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Sön 14 nov 2010 20:23
turmenator skrev:
Jag kollade gasspjället men det var rent och fint så efter det grundinställde jag det med vagcom och den verka inte rycka längre iaf inte alls så mycket som innan vad jag märkt änså länge.
Väcker liv i den här tråden jag har en Golf 1.4 -98 Har exakt samma problem.
Jag var på en verkstad dem sa till mig att en motorkudde var trasig så jag bytte den det blev ingen skillnad.
Jag frågade om man behövde göra rent gasspjäll och göra en grundinställning fick då som svar att om det skulle vara gasspjället så skulle inte bilen gå jämt på tomgång. Kan det vara så att bilen rycker ändå pga gasspjället? fast gasspjället gör så bilen går jämt på tomgång?