Liwgren
Golf 4 GTI 2003 Ort: Malmö |
| Ons 29 jan 2014 15:37 |
|
Hej på er,
Jag söker er hjälp.
I somras köpte jag 2st helt nya lambda och monterade även 3" Downpipe med katt och 2,5" catback.
Den går riktigt bra har inte haft några som helst bekymmer med bes eller annat.
För ett tag sedan när jag körde ut på motorvägen så tändes motorlampan, jag får upp felkoder på för högspänning på båda lambdorna.
Jag har AUQ Motor 180hk 1.8T i min golf och det är en 03a. Evigt tacksam att höra från er.
Mvh Liwgren Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
|
|
Liwgren
| Tis 04 feb 2014 20:32 |
|
Efter att jag har läst endel på nätet verkar det som att EGR kan ställa till det. Har någon här rengjort eller som de flesta i England gör och tagit bort den? Vad säger Bilprovningen?
Tacksam för svar.
Mvh Liwgren Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
|
|
fred
Ingen VW Ort: Borlänge |
| Tis 04 feb 2014 22:39 |
|
| De säger ingenting så länge avgasvärdena är inom toleranserna och inga felkoder(från årsm -03) på avgasreningen finns. Hur egr´ns funktion påverkar utsläppen på din bil kan jag dock inte säga.
|
|
Liwgren
| Tis 04 feb 2014 23:19 |
|
| fred skrev: | | De säger ingenting så länge avgasvärdena är inom toleranserna och inga felkoder(från årsm -03) på avgasreningen finns. Hur egr´ns funktion påverkar utsläppen på din bil kan jag dock inte säga. |
Det var precis min tanke. Vet bara inte om någon testat detta i Sverige med besiktning. Som du även nämner lagras felkoder om något är fel på värdena. Vilket det även gör idag, men inte så troligt att båda lambdorna är dåliga efter knappt 1000 mil. Mvh Liwgren Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
|
|
Liwgren
| Ons 26 feb 2014 13:08 |
|
Ingen som har några tips? Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
|
|
Liwgren
| Ons 26 feb 2014 13:13 |
|
Kan EGR skitet var så kletigt att de ställer till avgasvärdena? Har funderat på att plocka av insug samt ERG för att rengöra... Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
|
|
boster
Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika |
| Ons 26 feb 2014 15:35 |
|
| Vad har du för fel koder
|
|
Liwgren
| Sön 02 mar 2014 10:37 |
|
| boster skrev: | | Vad har du för fel koder |
Hej jag får:
17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
|
|
boster
Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika |
| Sön 02 mar 2014 11:26 |
|
17525/P1117 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Failed O2 sensor heater circuit
Wiring Harness issue
Failing ECM
Possible Solutions
Inspect and test O2 sensor heater circuit as per repair manual
Inspect and test wiring harness as per wiring diagram
Replace ECM if O2 sensor and wiring harness are to factory design
kolla så det inte är kabelbrott
ev mät lambdan
eller byt dom
|
|
Liwgren
| Mån 03 mar 2014 9:50 |
|
Jag ska åka förbi firman jag köpte lambdorna av och kolla hur vi ska göra.
Hur mäter man en lambda? Gör man det vi vag com eller finns det fler finurliga sätt?
Tack för all hjälp.
Mvh Liwgren
| boster skrev: | 17525/P1117 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Failed O2 sensor heater circuit
Wiring Harness issue
Failing ECM
Possible Solutions
Inspect and test O2 sensor heater circuit as per repair manual
Inspect and test wiring harness as per wiring diagram
Replace ECM if O2 sensor and wiring harness are to factory design
kolla så det inte är kabelbrott
ev mät lambdan
eller byt dom | Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
|
|