Blackbird1100xx
Golf 7 SC TDI GT Ort: Uppsala |
| Sön 13 apr 2014 9:46 |
|
Hej.
Jag ska byta tjänstebil och får bla välja på Passat variant TDI 140 Master och Golf Sportcombi GT.
Jag har försökt kolla vad som skiljer i utrusningsväg mellan dessa.
Det jag inte har hittat något om det finns något 12V-uttag vid baksätet (så att barnen kan se lite film, spela mm vid långresorna)?
Jag har en likadan Passat nu och har varit nöjd med den, men nu skulle Golfen räcka till i storlek.
Dessutom får man ju grymt sköna stolar om man väljer ergonomistolarna.
|
|
Outrunner
Golf 7 Tsi-110 Ort: Herrljunga |
| Sön 13 apr 2014 10:36 |
|
Hej.
Det finns vad jag vet endast ett uttag framför mittarmstödet mellan framstolarna.
I bagageutrymmet finns ett också(man kan få ett 220v i bagaget med)
|
|
Blackbird1100xx
| Sön 13 apr 2014 12:11 |
|
Tack för svaret.
Sitter det uttaget i bagaget bra till så kan man väl använda det och dra fram en sladd till baksätet.
|
|
Blackbird1100xx
| Sön 13 apr 2014 13:38 |
|
Tack för svaret.
Sitter det uttaget i bagaget bra till så kan man väl använda det och dra fram en sladd till baksätet.
|
|
Outrunner
| Sön 13 apr 2014 15:58 |
|
Det sitter väl till höger bakom hjulhuset tror jag, så tillgängligheten kanske är sisådär.
Lättare från det främre uttaget skulle jag tro.
Om det ej är upptaget vill säga
|
|
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal |
| Sön 13 apr 2014 19:23 |
|
| Passat är lite tråkigare än Golf men man åker ju betydligt tystare och mjukare än i en GT så jag skulle välja Passaten.
|
|
Blackbird1100xx
| Sön 13 apr 2014 20:00 |
|
| tur-ture skrev: | | Passat är lite tråkigare än Golf men man åker ju betydligt tystare och mjukare än i en GT så jag skulle välja Passaten. |
Den uppfattningen fick jag också då jag provkörde Golfen. Den var lite högljudd, men det var svårt att avgöra om det hade med den dåliga asfalten att göra?
Sen är det mycket tillägg man måste göra för att få liknande utrustning som en Passat med masterpaket.
Det som väger över för Golfen är att den är lite modernare, har DSG och grymma stolar, så jag får göra ett övervägande innan jag bestämmer mig.
Passaten blir dessutom billigare för mig.
|
|
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad |
| Sön 13 apr 2014 21:11 |
|
Golf SportCombi jmfr Passat Variant.
Golfen är ju betydligt modernare och oerhört tyst, hörs ju knappt något inne i bilen när man kör. En Passat kan knappast vara tystare än SC... Nu har vi TSI, ingen diesel. TDI kanske avger högre motorljud, men i TSI:n hör man knappt motorn. Sedan är Golfen mycket snyggare (subjektivt). När vi köpte SC så var det moderniteten ihop med utseendet som avgjorde mellan valet Passat eller Golf.
Passat är säker prisvärd nu när den står inför modellbyte, det råder det nog ingen tvekan om .
Valet är ju fritt! Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Senast ändrad Sön 13 apr 2014 21:34, ändrad totalt 2 gånger
|
|
Outrunner
| Sön 13 apr 2014 21:27 |
|
Fick en Passat-14 som lånebil en dag....jag var väldigt glad när jag fick tillbaks min golf!
Visserligen var passaten en 4WD diesel....men vilken skillnad.
Åren märks verkligen när man jämför dom....jag menar passaten släpptes ju egentligen -05 så.
|
|
Peter_senior
| Sön 13 apr 2014 21:31 |
|
| Outrunner skrev: | Fick en Passat-14 som lånebil en dag....jag var väldigt glad när jag fick tillbaks min golf!
Visserligen var passaten en 4WD diesel....men vilken skillnad.
Åren märks verkligen när man jämför dom....jag menar passaten släpptes ju egentligen -05 så. |
05 - Så är det ju. Faceliften blev lite "lagom" lyckad, tycker att grundversionen var snyggare. Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
|
|
Blackbird1100xx
|
wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
| Mån 14 apr 2014 7:44 |
|
Provkörde en Passat Alltrack förra v. Herregud vad den var plastig och kändes billig?!. Trodde nått var fgel när jag testade backkameran, var ju VM i dålig skäpa
Som sagt det finns en anledning att Passaten är billigt just nu!, det kommer ju en ny snart,
Köp en Gof SC, bättre på alla plan...
|
|
Blackbird1100xx
| Tis 15 apr 2014 21:58 |
|
Jag litar på er
Det blev en Sportcombi GT TDI
|
|
Peter_senior
| Tis 15 apr 2014 22:51 |
|
| Blackbird1100xx skrev: | Jag litar på er
Det blev en Sportcombi GT TDI |
Då ber man att få gratulera. Inte lika rask som en Blackbird 1100 med helt ok ändå!
Hoppas du blir nöjd med den. Vi känner ju vårt ansvar .
/Peter Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
|
|