Manic77
Golf 3 1,6 Ort: Norrtälje |
| Tis 01 apr 2014 23:22 |
|
Hejsan!
Har en 1,6 AEE -97 som vägrar starta.
Vrider på nyckel, allt tänds som det skall samt att bränslepump startar.
Motorn snurrar, men där tar det slut.
Försökt läsa felkoder med en "billig" felkodsläsare som jag vet fungerat i andra VW.
Men får bara link error.
Tips på vart man börjar leta?
//Niklas
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
| Tor 03 apr 2014 7:15 |
|
Det låter med som kompression finns alltså att motorn går lite tungt att dra runt?
Men för att utröna bränsle eller tändrelaterat problem är ett tips att spraya startas i motorns insug (genom luftfiltret).
Tänder då motorn genast till lutar det åt just bränslebrist och händer inget alls är det tändrelaterat och felsökningen går då vidare.
Jo inte alltid det behöver sättas felkod för något elektroniskt fel.
|
|
Vinnie
Golf 3 1.6 Ort: Utomlands |
| Sön 06 apr 2014 20:42 |
|
Hade samma förra veckan, samma motor!
Var tvungen att starta med grannens batteri, sen funkade den igen... Mysteriet med AEE o golfi allmänt.
link error är för att du måste köra en REG fil som gör att comporten går låååångsamt. Den är för snabb. Hade samma problem med min.
|
|
Manic77
Golf 3 1,6 Ort: Norrtälje |
| Sön 06 apr 2014 22:30 |
|
| Vinnie skrev: | Hade samma förra veckan, samma motor!
Var tvungen att starta med grannens batteri, sen funkade den igen... Mysteriet med AEE o golfi allmänt.
link error är för att du måste köra en REG fil som gör att comporten går låååångsamt. Den är för snabb. Hade samma problem med min. |
Hmm, låter långsökt. Får testa med annat batteri imorgon.
För jag hade ut stiften efter att den stått ett par dagar. Torra, drog tunt ett par varv. Hade gnista.
Kastade i stift igen, körde ett par varv och var nu blöta.
Så förstår verkligen inte varför den inte vill starta.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|