Forum - Golf 4 (98-04) - Någon som testat dessa stab-stag?

munk3n89
Golf 1 1,6td Ort: Ronneby
Ons 09 apr 2014 8:22 Svara med citat
Tjena! Någon testat dessa o vet om de är något o ha?staget tar som vanligt emot vid bottsänk så tänkte om dessa funkar kan de ju va värt o montera ist för o plocka bort staget!

http://www.styling4u.se/p/biltillverkare/audi-192/a3/vaghallning-591/s tabiliseringsstag-justerbart-golf-4-audi-a3-skoda.html?visitorid=s68k2 d4kdlm7uh0e1n5cf7cas5
Pucko
Golf 4 Variant V5 Ort: Stockholm
Ons 09 apr 2014 11:58 Svara med citat
Jag har sånna, du kan få dom för halvapriset.
Endast provmonterade men fungerade inte för mig (på en 1998 GTI).

Läst lite om det och vissa säger att det går och andra säger att det inte går Confused
Jag kapade hämmaren och drog ut den då jag behövde bilen till jobbet dagen efter :p

//Patrik
munk3n89
Tor 10 apr 2014 11:27 Svara med citat
Pucko skrev:

Läst lite om det och vissa säger att det och andra säger att det inte går Confused
Jag kapade hämmaren och drog ut den då jag behövde bilen till jobbet dagen efter :p

//Patrik

Okej, de tog emot likt förbannat alltså? Men hur känns bilen när du skippade staget? Jag har ju golfen som en brukis/pendelbil så tänkte att jag skulle modda den så lite som möjligt:p. Har haft funderingar på o skippa de med men är osäker..o jag kan vara intresserad av stagen btw, ska kolla runt lite mer, min e en tdi 2002:)
munk3n89
Tor 10 apr 2014 11:28 Svara med citat
Pucko skrev:

Läst lite om det och vissa säger att det och andra säger att det inte går Confused

//Patrik

Okej, de tog emot likt förbannat alltså? Men hur känns bilen när du skippade staget? Jag har ju golfen som en brukis/pendelbil så tänkte att jag skulle modda den så lite som möjligt:p. Har haft funderingar på o skippa de med men är osäker..o jag kan vara intresserad av stagen btw, ska kolla runt lite mer, min e en tdi 2002:)
Pucko
Golf 4 Variant V5 Ort: Stockholm
Tor 10 apr 2014 22:40 Svara med citat
Det blev bättre, men inte tillräckligt, därför kapade jag bort och köre vidare utan. Smile

//Patrik