Bilen har fått ny pump och nytt filter. Till besvikelsen gav det inget vidare resultat.
Den startar som sagt ibland, pumpen surrar bara då och då.
Har redan publicerat ett par inlägg gällande detta. Fick bilen felsökt gratis av de autoexperten
som hade utfört arbetet. Den funkade felfritt fram till dagen efter.
Ringde igen samma dag som problemet och fick tid igen.
Om inte pumpen får tillräckligt med spänning, kan det bero på ärgade kablar?
Pumpen, relät med flera säkringar är som sagt nya och felfria. förslag?
Ja det är ju en gammal bil så ärgade kablar med är väl ingen helt otänkbar teori till sådana femnomen.
Kan ju där vara klar idé att kontrollera vid dess säkring till relä för just bränslepumpen har ärg fria kontakter.
Man skulle med där i testsyfte för att utesluta eventuell strömbortfall i dess kablage, dra en provisorisk avsäkrad kabel från batteriet till bränslepumpen. Fungerar då bränslepumpen klanderfritt råder klart problem med strömmatningen.
Ok, det låter ganska bra. Kan se till att påpeka det nästa vecka när jag lämnar in bilen igen.
Dom hade testat pumpen och den hade bra tryck, så det var inga problem med den enligt dom.
Men vi får se nästa vecka när dom öppnar efter påskhelgen
Ok, ja vi får se vad dom säger nu i veckan. Men jag har en fråga, bilens motorkod är ABS. Har det då någon större roll om man vill exempelvis byta den kompletta grillen osv från en bil med en annan motorkod?