Forum - Golf 3 (92-99) - Ingen spänning till pumpen.

Hno_12
Golf 3 1.8 cl -92 Ort: Gävle
Tor 17 apr 2014 18:35 Svara med citat
Bilen har fått ny pump och nytt filter. Till besvikelsen gav det inget vidare resultat.
Den startar som sagt ibland, pumpen surrar bara då och då.
Har redan publicerat ett par inlägg gällande detta. Fick bilen felsökt gratis av de autoexperten
som hade utfört arbetet. Den funkade felfritt fram till dagen efter.
Ringde igen samma dag som problemet och fick tid igen.
Om inte pumpen får tillräckligt med spänning, kan det bero på ärgade kablar?
Pumpen, relät med flera säkringar är som sagt nya och felfria. förslag?
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Tor 17 apr 2014 18:41 Svara med citat
Ja det är ju en gammal bil så ärgade kablar med är väl ingen helt otänkbar teori till sådana femnomen.

Kan ju där vara klar idé att kontrollera vid dess säkring till relä för just bränslepumpen har ärg fria kontakter.

Man skulle med där i testsyfte för att utesluta eventuell strömbortfall i dess kablage, dra en provisorisk avsäkrad kabel från batteriet till bränslepumpen. Fungerar då bränslepumpen klanderfritt råder klart problem med strömmatningen.
Hno_12
Golf 3 1.8 cl -92 Ort: Gävle
Tor 17 apr 2014 18:56 Svara med citat
Ok, det låter ganska bra. Kan se till att påpeka det nästa vecka när jag lämnar in bilen igen.
Dom hade testat pumpen och den hade bra tryck, så det var inga problem med den enligt dom.
Men vi får se nästa vecka när dom öppnar efter påskhelgen
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Fre 18 apr 2014 7:35 Svara med citat
Ja fungerar nu dessutom bränslepumpen som sådan kan felet inte annat bero på något med ström matnigen till den som inte är okey.
Hno_12
Golf 3 1.8 cl -92 Ort: Gävle
Fre 18 apr 2014 20:11 Svara med citat
Ok, ja vi får se vad dom säger nu i veckan. Men jag har en fråga, bilens motorkod är ABS. Har det då någon större roll om man vill exempelvis byta den kompletta grillen osv från en bil med en annan motorkod?
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp
Sön 20 apr 2014 8:07 Svara med citat
Menar du kylargrillen i plast mellan strålkastarna? Så passar annan grill från samma modell serie (mk3).
Hno_12
Golf 3 1.8 cl -92 Ort: Gävle
Mån 21 apr 2014 2:27 Svara med citat
Ja hela grillen, plasten plus metallramen som går under strålkastarna. Så du säger att allt inom mk3 passar från år 92-97?