Forum - Golf 3 (92-99) - MAP sensor.

toffe94
Polo 2 1.8 abs Ort: Vetlanda
Fre 11 apr 2014 10:41 Svara med citat
Kan någon lite snabbt förklara för mig vart map sensorn sitter eller ska sitta i en 1.8 abs motor?

Tacksam för hjälp! //toffe
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Fre 11 apr 2014 10:53 Svara med citat
Har för mig att denna motor har ingen MAP, MAF eller VAF, endast spjällpot och lambdasond samt de 2 tempgivarna styr bränsemängden

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
toffe94
Polo 2 1.8 abs Ort: Vetlanda
Fre 11 apr 2014 11:15 Svara med citat
Jaha! d'oh! vart håller den hus då? Smile
toffe94
Polo 2 1.8 abs Ort: Vetlanda
Fre 11 apr 2014 11:22 Svara med citat
En fråga till, är det någon skillnad på de tre tempgivarna? Blå röd och den undre är svart tror jag?
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Fre 11 apr 2014 11:37 Svara med citat
Det finns 2st tempgivare för motorstyrningen
en sitter troligen vid isprutningsventilen den andra känner av kylarvätskan (blå), båda ska vara på ca 2,2 kohm vid 25C+

toffe94 skrev:
Jaha! d'oh! vart håller den hus då? Smile

som en gammal VW-slogan på dom luftkylda motorerna tid: det som inte finns kan ej heller gå sönder

Cool

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
toffe94
Polo 2 1.8 abs Ort: Vetlanda
Fre 11 apr 2014 11:51 Svara med citat
Vad är det den givaren på undersidan känner av då? Smile för det sitter ju tre stycken på samma ställe, en blå till kylarvätskan som sagt och en röd precis jämte, sen är det en till på samma slang fast undersidan? Smile Boo hoo!