eriksson25
Golf 3 1,8 -97 Ort: Jönköping |
|
Loxarn
Golf 5 1.6 FSI -05 Ort: Sollefteå |
| Tis 27 mar 2012 21:58 |
|
| Ska köpa detta kit så fort jag får tid, mkt smidigt då man ska hålla på med barnstolar å grejer...
|
|
m_ors
Golf 7 1.4 -17 Ort: Malmö |
| Tis 27 mar 2012 22:10 |
|
| Tack för bilder! Hur lång tid tog det att få hem kitet? Jag beställde samma i helgen. Kom det som ett postpaket eller fick man lov att vara hemma och ta emot paketet?
|
|
twallden
Golf 3 1.8i CL -95 Ort: Göteborg |
| Ons 28 mar 2012 0:00 |
|
Tack som satan, mitt kitt kommer väl snart tror jag.
Tyvärr beställde jag från RightClick och där ingår inte kopplingen så jag får skarva Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
eriksson25
| Ons 28 mar 2012 6:11 |
|
| Det kom som vanligt postpaket, var från tyskland så tog väll en 4-5 dagar, minns inte riktigt då jag var bortrest undertiden och det låg och vänta när jag kom hem.
|
|
eriksson25
| Sön 01 apr 2012 14:49 |
|
| Så, nu har jag instalerat färdigt så det blinkar när jag låser och låser upp bilen. La till ett par bilder och förklaring i guiden.
|
|
twallden
| Sön 01 apr 2012 18:10 |
|
Perfekt Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby |
| Mån 02 apr 2012 10:45 |
|
Jag väntar på mitt kitt också men min vakumpump är bränd som man kopplar in den på haha
|
|
twallden
| Mån 02 apr 2012 16:48 |
|
YES! Nu kom mitt kitt från England Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
twallden
| Mån 02 apr 2012 18:24 |
|
Ne, inte blev jag smartare av alla dom kablarna som hänger ut ur dosan...
Denna kommer nog bli liggandes tills jag får tag på en elektriker
Ett plus är i alla fall att jag lagade upplåsning via förardörren, var tre kablar som var av.
Skulle köpt den från eBay. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
eriksson25
| Mån 02 apr 2012 18:42 |
|
Lär ju inte vara så svårt. Om du fick med kopplingsschema så scanna in det och posta det här så ska jag jämföra det med mitt och se om det inte går att klura ut hur det ska vara.
Mvh KG
|
|
twallden
|
eriksson25
| Mån 02 apr 2012 20:45 |
|
Oki, det där kopplingsschemat längst ner är exakt samma som jag hade. Så det ska inte vara några problem. I morn så går jag ner och tar några närbilder och skriver upp hur de är kopplade till vacumpumpen bak. Om jag vore dig så skulle jag skaffa ett kabelskosats http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=165408754
Och kopplat klippt kablarna vid kontakten till vacumpumpen (de kablarna som ska kopplas in på) sen klämmer du dit kabelskor som fördelar sig 15-333-10. Sätter du sen ett flatstiftshylsa på kablarna från kittet är det bara att koppla in, testa ev flytta runt och sen är det klart.
|
|
twallden
| Mån 02 apr 2012 20:55 |
|
Sådana köpte jag idag, dock kommer jag nog att använda den varianten med två skenor och en metallbit som pressar igenom och delar kontakten.
Då behöver man inte klippa.
Jag vill gärna ha den i fram vid förardörren om det går.
Problemet är bara att hitta konstant +12V tycker jag, finns det en sådan vid vacumpumpen?
Om den skall in där bak så kommer jag dra kabel till LED:en och sätta där fram Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
eriksson25
| Mån 02 apr 2012 20:58 |
|
Aha, oki om du ska koppla in den där framme så kan jag nog inte hjälpa dig så mkt med exakta färger eftersom jag instalera den där bak. Vad ska du med Led till? Vid vacumpumpen finns det permanent +12V ska kolla i morn vilken sladd det är. Jobbar natt så blir eftermiddag i morn
|
|
twallden
| Mån 02 apr 2012 21:01 |
|
LED:en lurar alltid någon som stryker runt på parkeringarna.
Men det var en bra fråga, undrar varför det finns en sådan då det inte är något larm :s
Okej, tack så mycket, all hjälp är bra hjälp. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
| Mån 02 apr 2012 23:04 |
|
Jag fick också mitt idag beställde det i fredags snabb frakt från tyskland fan så mycket bättre än i sverige ska montera mitt i slutet av veckan då jag väntar på vakumpumpen.
|
|
twallden
| Tis 03 apr 2012 20:46 |
|
Fick igång mitt idag, jag installerade det V.F vid säkringsdosan då LED'en sitter snyggt på instrumentpanelen i hörnet och pulserar när jag har det låst (som ett larm).
Mina kablar var vit>grå och svartvit>grön samt svart i plåten och röd>rödgul.
Var även iväg på lunchen och slipade mina blanka nycklar.
Det tog bara 15min att få dom slipade.
Eller rättare sagt det tog 15min för gubben på mister minit att slipa sönder nycklarna.
"Förlåt men jag slant när jag slipade andra nyckeln så jag bjuder på båda"
Fick även ett tips av honom att beställa nya nycklar så fixar han dom snabbt också.
VAF*N, tror han verkligen att jag går dit igen?! en nyckel slipade han sönder och den andra misslyckades han med totalt, den funkar 1 av 40 gånger.
Vart kan man beställa nya blanka nycklar till en mk3 -95? Dom får gärna vara gratis för det trodde ju han på mister minit att dom var...
Ett plus är ju att jag slipper pilla ut chippet för jag behöver ju använda båda nycklarna ändå! Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
eriksson25
| Tis 03 apr 2012 20:51 |
|
Perfekt att du ordnat det, hade så mkt att göra så han inte kolla upp det idag, och i morn drar jag till tyskland en vecka så hade lite dåligt samvete.
Kolla med stället där du köpte ditt kitt om du inte kan köpa bara stålet löst, dom måste ju ha sånt liggandes lixom...
|
|
twallden
| Tis 03 apr 2012 21:29 |
|
Jo självklart kan jag göra det men dom kommer från England och frakten kostade nästan mer än ett helt nytt kitt
Får hålla ögonen öppna helt enkelt, kanske dyker upp någon sida i Sverige som har den varianten på blank nyckel. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
|
twallden
| Tis 03 apr 2012 21:41 |
|
Jag ställde in min på 3.5sek signal så öppnades rutorna automatiskt, ända jag kopplade in mig på var grön/grå.
Detta ville jag givetvis inte ha aktiverat så jag bytte jumpers till 0.5sek signal.
Funkar perfekt även på pneumatiskt system tydligen, ända skillnaden är ju att den inte låser upp så länge och drar ner mina rutor. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
| Tis 03 apr 2012 22:07 |
|
Få testa mig fram :p o se hur detta fungera väntar bar på min vakumpump ;(
blev bara fundersam eftersom den gröna sladden va lös men de ska allt gå o hitta vart den ska in i :p
|
|
twallden
| Tis 03 apr 2012 22:18 |
|
Grön och Grå är lås/lås upp på min -95:a, i alla fall vid dörren och tror det var samma i pumpen.
Om du inte menar Grön på ditt kitt? Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
| Tis 03 apr 2012 22:34 |
|
| De är bara en Grön sladd som är lös som ska gå till fönsterhissarna på min
|
|
twallden
| Tis 03 apr 2012 22:43 |
|
Just det, jag tror jag läste att efter -95 så ändrades många färger på kablarna.
Tyvärr ingen aning då... Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
| Tis 03 apr 2012 22:45 |
|
| Eller de kanske fungera som de ska eftersom jag har köpt plug and play kitt från ebay :p få se vad som händer när jag kopplar in
|
|
twallden
| Tis 03 apr 2012 22:53 |
|
Jo det funkade ju för TS och han hade likadant P&P kitt.
Kommer nog funka fint för dig också. Färgtekniker på DuPont - Kan allt om billacker
|
|
GolfGecco
| Tis 03 apr 2012 22:57 |
|
| Jo de är ju om han har el hissar :p de framgår inte men jag få se haha
|
|
eriksson25
| Ons 04 apr 2012 12:37 |
|
Tyvärr hade jag inte elhissar så har inte kopplat in dessa. Men ska nog inte vara så svårt att koppla.
|
|