JB!
Golf 4 1.6 16V -03 Ort: Örnsköldsvik |
| Lör 19 apr 2014 0:28 |
|
Hejsan jag har fått ett konstigt problem med min Golf 4 -03, när jag startar bilen så fungerar inte gaspedalen alls (det enda som händer om jag trycker den i botten är att tomgången börjar svaja lite lätt upp och ned)
Men om jag då stänger av tändningen och sedan startar bilen igen inom typ 10 sekunder så fungerar bilen precis som den ska, ända tills jag stänger av motorn igen, så för att kunna gasa så måste jag alltid starta bilen två gånger kan man säga (EPC och motorlampan lyser också konstant, även när bilen går som den ska).
Fick precis samma fel förra vintern, men då gick det till sig helt när det blev lite varmare väder ute, och nu i år kom problemet tebax vid ungefär samma tidpunkt, men den här gången verkar det inte ha tänk att gå till sig självt =P
Batteriet har varit lite halvdåligt i bilen ända sedan jag köpte den, så ibland när jag startar bilen på vintern så hör man att startmotorn går lite tungt samt att klockan nollställs, så jag vet inte om det kan ha något med problemet att göra, men jag brukar ladda det lite nu och då när det är kallt ute, men problemet kvarstår även när batteriet är fullt laddat.
Har haft en felkod som förut som sagt någonting om gaspedalens värden inte stämmer överens eller liknande (fast inte märkt av några problem medans jag kört då), men har inte läst av felkoderna på senare tid.
|
|
valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå |
| Lör 19 apr 2014 2:01 |
|
| Ja skulle iaf bytt batteriet sen behöver du åka in å göra en grundinställning av gasspjället om d nu int är trasigt
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|