Nu har den stannat totalt fick boxera den i helgen! Har kollat tändspolen men hittade inget konstigt med den!
Har någon nått förslag på vad det kan vara som spökar med bilen?
Tacksam för råd
Jo har med bytt otalet just tändspolar på bilar med dessa symtom och som sagt syns det sällan något märkbart utvändigt.
Testa med en ny från tex pryltema för några hundra om inget annat.
Jo hallgivare är på dessa motorer med en klassiker där man i vissa fall till och med brukar kunna se på temperaturgivaren när hallgivaren ska tvärklippa tändströmmen.
Så kontrollera att den pulsar spänning från dess mittre stiftet av dom tre under startförsök. Brukar man kunna lukta duktigt bränd elektronik under fördelarlocket av bränd hallgivare.
Är om det är hallgivaren som gett upp relativt lätt att byta den givaren även om fördelaren måste demonteras något.
För de som är intresserade på att få veta vad felet på min golf var...
Kollade tändstiften så dem var okej, men det visade sig dock att ingen soppa kom fram till motorn då inte tändstiften blev sura.
Så alternativet nu var ifall det var bränslepumpen som har hållit på att gå sönder eller om det var något annat som hängde ihop med bränslepumpen som var problemet....
Svar JA! Det var alltså RELÄT till bränslepumpen som börjat bli dåligt och sedan sämre och sämre tills den till slut slutade fungera helt och hållet ...
Tack för visat intresse och idéer om vad problemet kan ha varit
Kul att du löste problemet till slut och ett smart sätt att konstatera bränsle eller tändrelaterat problem, brukar vara att gå på med startgas i motorns insug.
Som då ersätter eventuell bränslebrist, tänder då motorn genast till råder klart bränslerelaterat problem.
Bra med feedback som fyller på erfarenheter för kommande liknande fall.