Jag har nyligen köpt en Golf 3 1,4 -92 Med Utbytt motor. Har ingen aning om vad det är för motor.
Nu är det så att generatorn laddar inte. Eller ja jag har mätt på batteriet när bilen är på tomgång och det står stadigt på 12V När jag stänger av bilen hoppar den upp till 12.5V så något är det som strular för mig.
Vet inte hur jag mäter direkt på generatorn för att se om den ger något utslag därifrån.
Jag har inte så goda kunskaper om bilar men är rätt händig överlag så kan nog fixa det mesta!
Har inga förslag men det är relativt ny bytt rem i alla fall.
Jag behöver bilen varje dag och känns surt att behöva ta in batteriet varje kväll för att ladda upp det...
Hoppas någon kan hjälpa mig!
Reg nr: wmh349
Jag kan ta kort på motorn om det skulle hjälpa!
Spöregnar dock så det får bli i morgon!
Flyttades generatorn över från den gamla motorn eller är denna generators historia okänd?
Ser annars ut som den generatorns skulle behöva bytas då även ladd regulatorn sitter inbyggd på dessa
Flyttades generatorn över från den gamla motorn eller är denna generators historia okänd?
Ser annars ut som den generatorns skulle behöva bytas då även ladd regulatorn sitter inbyggd på dessa
Ser ut som att den är utbytt i samband med moyorn ! Grejen är att jag tror att den laddade i Början och att den börjat strula nu
Men är osäker..
är kolen slut laddar den inte beroende på modell av generator kan man byta regulator o kolhållare då dessa sitter som separat enhet se länk http://www.skruvat.se/Laddningsregulator-C189.aspx sitter de en sån på baksidan av generatorn så kolla hur kolen ser ut
Jag fick hjälp av en god vän och Vi tog isär generatorn och rengjorde osv...när vi skulle sätta dit den igen så insåg vi att det inte är rätt generator för motorn. Den når nämligen inr till de nedre skruvhålen. Så då testade vi att mäta på bateriet när den ena av oss höll upp generatorn så remen blev riktigt spänd! Och vips så laddade den ! så vi fick göra en lite hemmagjord lösning för att kunna spänna upp remen. Men nu går den som fen ska i alla fall