Soulblade
Golf 4 1.8T 20V GTI-99 Ort: Kungsbacka |
| Tor 17 apr 2014 17:48 |
|
Tjenare!
har en golf 4 gti -99, efter förra sommaren kände jag att det var dags att bytta dämpare till coils för lite mer stelhet då org dämparna suttit där i 27k mil. och för att mina rs4 kopior skulle få sitta lite bättre i hjulhusen ! ( 19" 215/35)
har nu för ca 1 månadsen bytt till JOM coiloverkit (30-60mm fram 35-65 bak)med lagringar osv bytta till nya å fräsha grejer, inc bultar osv med givetvis. kör nästan tophöjd och rätat ut bilen så centrumet från fälg till skärmkant ligger jämt runtom.
problemet uppstog rätt snart när jag fick kastat på sommarsulorna i all hast och åkte in till framvagnsinställning och kom ut med ett mindre roligt resultat på vänster fram då cambern är helt enkelt för liten och hjulet står för rakt vilket har mer eller mindre slipat bort sidan av däcket ( texten är totalt borta, inget slitage på ovansidan osv och skedde på någon mil utan missljud..)
som tur har jag inte bytt till dom nya sulorna som ligger och väntar då dom gammla har dåligt mönster nu.
cambern på vänster ligger på - 0.45c och högersidan ligger på -01.13C
gubben på framvagnsinställningen kliade sig bara i huvet och kunde inte förklara hur det kom sig och att det inte finns någon inställning att göra för att rätt till det. kan också tillägga att det inte fanns något glapp eller liknande när han tittade
vet inte riktigt vad jag ska kolla på, vad som kan vara fel och vilket som skulle vara den bästa lösningen att fixa rätt cambern innan jag byter till dom nya däcken och sliter ner vänster fram igen.
jag mottager gärna tips och hjälp för att lösa mitt problem. om det är något jag skall montera om,testa att byta, osv innan jag måste gå på något annat altenativ som tex justerbara toplagringar eller nått annat?
tack på förhand / Johan F / Soulblade
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|