Forum - Golf 5 (04-08) - Byta insprutningsventiler?

heavymental
Golf 5 1.6 fsi Ort: Gislaved
Ons 30 apr 2014 12:26 Svara med citat
Hej.
Frugan har en 1.6 FSI -05, som har haft problem med feltändningar på cyl 3 en tid. Haft den flera vändor på lokala mekan och dom har bytt stift, spolar och nån tempgivare men kunde inte lösa problemet.
Nu har Svenstigs tittat på den och meddelat henne att alla insprutningsventiler måste bytas, kostnad ~15k..
Den har körts på fel eller dålig bensin säger dom (står i boken att det rekommenderas 98, vi har tankat det ibland men oftast 95. Är långt till tankställe för 98. Hur det är tidigare vet jag inte men skulle inte förvåna mig om den körts på 95 länge.)

Har hittat dessa ventiler på nätet, men bara nya, 2300 /st. Hur krångligt är det att byta själv? Har tillgång till lokal och verktyg så det räcker och blir över.. någon som vet var man får tag i begagnade eller eftermarknads?

Som jag fattat är det alltså inte spridarna dom menar utan nån ventil innan, men om ventilerna nu är igensatta/sönder så är väl troligen spridarna inte i toppskick heller..

Tänker inte lägga 15k (utöver det vi redan lagt) på den skiten, hellre säljer jag den billigt..
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Ons 30 apr 2014 16:17 Svara med citat
Http://www.ebay.de/sch/Einspritzanlagen-/33554/i.html?_from=R40&_nkw=F si&rt=nc&LH_BIN=1

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera