Forum - Golf 4 (98-04) - Fullt med stenskott efter lövblås

Bromssko
Golf 4 2.0 Ort: Stockholm
Ons 14 maj 2014 11:59 Svara med citat
Hej alla kunniga,

min hyresvärd har vårstädat utanför huset och deras underleverantör gick med lövblås i busken och på parkeringen och har orsakat fler stenskott än vad jag egentligen kan räkna på motorhuv, taket ovanför frontrutan, och sidorna vid båda hjulhusen samt säkert på några fler ställen.

Har nu fått ett erbjudande om ersättningen i form av en lackpenna?
Hur vettigt låter det? Det är ju fortfarande ingenting som kommer återställa till den jämna yta som varit.
Han som tittade på bilen sa att "det har ju inte gått igenom grundfärgen" och menar på att inget rostskydd behöver göras.

Vad tror ni som kan lack bättre än jag?

/Peter
Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg
Ons 14 maj 2014 12:26 Svara med citat
Hejsan, jag hade krävt omlackering om det är många stenskott. alternativt att dem fixar alla stenskott med sin lackpenna så det ser exakt ut som resterande lack om dem inte kan lyckas med detta - Omlackering på deras bekostnad.

Har för mig att på mitt förra jobb när liknande hände fick dem stå för lackeringen
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 14 maj 2014 18:49 Svara med citat
Bromssko skrev:
Hej alla kunniga,

min hyresvärd har vårstädat utanför huset och deras underleverantör gick med lövblås i busken och på parkeringen och har orsakat fler stenskott än vad jag egentligen kan räkna på motorhuv, taket ovanför frontrutan, och sidorna vid båda hjulhusen samt säkert på några fler ställen.

Har nu fått ett erbjudande om ersättningen i form av en lackpenna?
Hur vettigt låter det? Det är ju fortfarande ingenting som kommer återställa till den jämna yta som varit.
Han som tittade på bilen sa att "det har ju inte gått igenom grundfärgen" och menar på att inget rostskydd behöver göras.

Vad tror ni som kan lack bättre än jag?

/Peter

NEJ, du ska inte kladda själv. Låt de ta fullansvar med hyrbil under reparationstiden etc. Beroende på vad totalsumman blir så väljer de att antingen betala (underleverantörer) eller ta det på sin ansvarsförsäkring.

Även om det inte gått igenom grundlacken kommer det att synas massa prickar efter bättring med lackpenna, samt att lackpenna ofta inte sitter lika bra som riktig lackering.

Vill de låta någon tattare sitta och kladda i allting med lackstift innan de lackerar om så låt dem göra det, du kommer ju ha lånebil (hyrbil)

Nästa år kommer det vara en annan underleverantör eller så kommer de vara betydligt försiktigare.