Forum - Golf 7 (13-19) - Plastkåpa på insidan av bagageluckan

muhaa
Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm
Tor 08 maj 2014 10:28 Svara med citat
Hej!

Här om dagen när jag skulle öppna bagageluckan så föll en plastkåpa ut.... Plastkåpan sitter på insidan av bagageluckan på sidan som skydd för bakljusen..

Enligt VW verkstad så behöver jag byta ut hela bakljuset på vänster sida... Stjärnorna som kom den briljanta idén att ha själva "piggarna" som fungerar som lås för att kåpan ska sitta fast, valt att ha dessa på själva lampsidan... plastkåpan i sig är hel men piggarna har gått av och därför måste jag byta ut vänster bakljus...

Någon annan som lyckat med samma sak?
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Tor 08 maj 2014 13:19 Svara med citat
Har samma problem, fast på höger sida, bakljuset ska bytas nästa vecka.
Cribbe515
Golf 7 SC GT TDI 150 4M Ort: Karlskoga
Tor 08 maj 2014 22:39 Svara med citat
muhaa skrev:
Hej!

Här om dagen när jag skulle öppna bagageluckan så föll en plastkåpa ut.... Plastkåpan sitter på insidan av bagageluckan på sidan som skydd för bakljusen..

Enligt VW verkstad så behöver jag byta ut hela bakljuset på vänster sida... Stjärnorna som kom den briljanta idén att ha själva "piggarna" som fungerar som lås för att kåpan ska sitta fast, valt att ha dessa på själva lampsidan... plastkåpan i sig är hel men piggarna har gått av och därför måste jag byta ut vänster bakljus...

Någon annan som lyckat med samma sak?

Ja, den lossnade på höger sida när luckan tog i lasten i bagageutrymmet. Jag hade väl tur antar jag för inget gick sönder och jag lyckades knäppa tillbaka plastbiten.
tonimakaroni
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 09 maj 2014 21:50 Svara med citat
Plastkåpan ska finnas som lös reservdel om man kollar i Etka, däremot har ni ju ändå garanti på bilarna så spelar ju mindre roll om dom byter hela bakljuset eller inte.
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Lör 10 maj 2014 21:25 Svara med citat
Grejen är att kåpan är hel, den är "snäpperna" på bakljuset som gått sönder..